Tuesday, July 31, 2012

Berbuka Puasa di Johor Golf Club

 Hari ini setelah hampir 11hari umat Islam berpuasa barulah kami semua dapat berkumpul dan berbuka puasa bersama.Bertempat di Kelab Golf Johor@Tasik Utara, majlis berbuka puasa beramai-ramai di adakan dengan kehadiran 21orang termasuk kanak-kanak.Pujian harus di berikan kepada keluarga Kak Rovita yang datang pada majlis itu dengan konsep Lebaran.Walaupun beliau satu keluarga tidak menyambut Ramadhan dan Lebaran tapi tetap tampil anggun bersama putera-putera dan puteri-puterinya berbaju Melayu siap bersamping dan berbaju kurung.Pujian juga harus di berikan kepada Abang Chu kerana buat pertama kalinya berjaya menguruskan majlis berbuka puasa ini dengan jayanya....

(walaupun terpaksa datang awal & duduk termenung di tepi padang golf menanti kami-kami yang lambat sampai).Tengok tu baju bapak angkat sama dengan anak-anak angkatnya.Macam dah janji-janji je pakai baju petak-petak.


 Jam 645petang kami sempat bergambar di sekitar padang golf sambil menikmati suasana petang & menanti azan Margrib untuk berbuka puasa.

 Bila jam sudah hampir 710malam mulalah semua mengambil makanan untuk berbuka puasa secara buffet. 

Harga Buffet : RM29++ untuk dewasa

RM14++ Untuk kanak-kanak 4-12tahun

Kalau nak buat tempahan telepon sahaja Kelab Golf Johor yea.Nombornya dail 103.Majlis berbuka puasa di sambut bersama majlis ulang tahun 2anak teruna Nik iaitu Akmal & Shamie...masing-masing selang menyambut beberapa minggu je.

 

 Ini adalah muka-muka keletihan sebelum berbuka puasa.Susah nak tersenyum,kalau senyum pun ala-ala senyum terpaksa,sebab lapar & dahaga.

 

Tapi bila makanan mula berada di depan mata,muka pun ada senyummmm istimewa dan tidak di paksa-paksa.Baiklah cerita pasal makanan di sini,masakannya ala traditional Melayu.Ada lemak pucuk paku,ikan bakar,sotong masak lemak,udang goreng,mee goreng,nasi putih,sup tomyam,ayam masak merah,ayam goreng,ulam-ulaman,air katira,teh,kopi,air kacang soya,air buah dan kueh mueh traditional sebagai pencuci mulut.


Tengok muka-muka senyum mereka-meraka yang datang pada majlis ini.Masing-masing menunjukkan skill bergambar di depan kamera dengan aksi-aksi menarik dan tertarik.

 

 Acara potong kek anak-anak teruna Nik Shahmi dan Akmal yang ke 13 & 12 tahun.Turut sama adalah kembar tak seiras mereka iaitu Abang Chu...hehe.

   

Macam biasa,sesi gosip-gosip dunia artis pun bermula selepas selesai sahaja acara makan-makan dan potong kek.Tengok tu kusyuk betul,mereka-mereka yang mendengarnya.Di sambung pula dengan perbincangan dan perbahasan dari di rembat sampai ke perumpamaan.Cukup ilmiah perjumpaan hari ini yea.


Sedang Ibu-bapa sibuk bergosip di dalam,anak-anak perempuan pulak duduk di tepi kolam mandi sambil bergosip pasal Fauziah Latif dan artis-artis semasa.Manakala anak-anak lelaki pulak sibuk bermain permaninan video di telepon tab masing-masin.Nasib baiklah diaorang tak nyanyi lagu si Ikan Kaloi kat tepi kolam renang tu.


Akhir sekali tidak dilupakan aktiviti bergambar beramai-ramai sebagai kenang-kenangan yang kami sudah sampai di sini (ceh wah macam Rancangan Jalan-Jalan Cari Makan pulak)

BERBUKA PUASA KAMI PADA MALAM INI DI TANGGUNG OLEH EN ABANG CHU KITA IAITU ABANG YUNUS.BESAR PAHALA BERI MAKAN ORANG BULAN-BULAN PUASA NIE.

TERIMA KASIH ABANG YUNUS !!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget