Sunday, June 29, 2014

10Hari/8Malam Switzerland & Italy

ATURCARA CADANGAN PERJALANAN 11HARI / 8MALAM SWITZERLAND & ITALY

(Tarikh di janga Bertolak - Akhir November @ Awal Disember)

ANGGRAN HARGA RM 7600 SEORANG - TWIN SHARING

Harga termasuk tiket penerbangan/cukai lapangan terbang/tip/lawatan & makan seperti aturcara di bawah

Hari 1 :  (Menu makanan dalam penerbangan)

Bertolak dari Lapangan Terbang Antarabangsa Changi - Singapura / KLIA untuk penerbangan ke Zurich.Perjalanan ini akan berhenti seketika di Dubai sebelum menukar kapal terbang untuk ke Zurich.


Hari 2 : Zurich - Luzern (Makanan dalam pesawat/Makan Malam)

Tiba Zurich, kita akan di jemput oleh wakil pemandu pelancong untuk ke Luzern dengan mengunakan keretapi berkuasa laju.Perjalanan mengambil masa 30minit.Setibanya di kota anda akan di bawa ke hotel penginapan yang tidak berapa jauh dari station keretapi.Selepas daftar masuk hotel , aktiviti sendiri di sekitar bandar Luzern.Makan malam pek akan di adakan di rumah pemandu pelancong.


Hari 3 : Mt Titlis / Engelberg dan Weggis (Sarapan/Makan Malam)

Hari ini lawatan pertama mengunakan keretapi laju untuk ke Pergunungan Titlis & Engelberg.Pergunungan Titlus ini terkenal dalam filem aksi James Bond manakala Engelberg adalah pergunungan luncur salji kerana salji di sini sangat-sangat halus dan bersih.Salji mungkin juga akan turun di sini dan bolehlah bermain salji dan mengambil masa untuk bergambar ebelum turun dari pergunungan untuk lawatan mengunakan bot dan juga lawatan ke Weggis - perkampungan di tepi tasek pergunungan Alps yang cukup indah pemandangannya.Nak-nak bila turun dari pergunungan mengunakan keretapi.Petang pulang ke Luzern dan makan malam di rumah pemandu pelancong.


Hari 4 : Bern / Luzern (Sarapan/Pek Makan Malam)

Selepas bersarapan pagi,lawatan di teruskan ke Bern,iaitu ibu negara Switzerland.Perjalanan mengunakan keretapi laju mengambil masa sejam.Bern terbahagi kepada kepada dua pekan.Satu "Bern Old Town" dan menjadi tapak warisan dunia oleh UNESCO dan satu lagi "Bern New Town".Ok kat sini kita akan lawat "Bern Clock Tower" , Rumah Parlimen , Taman Rose , Rumah Albert Einstein dan City of Fountains.Petang pulang ke Luzern dan memulakan lawatan di sekitar Luzern bermula di tasik luzern,memberi makan roti angsa putih,Jambatan Chapel yang sangat romantik, Tugu Lion Dying , Luzern Old Town dan muzium Bourbaki - tersimpannya lukisan terpanjang dan terbesar di Switzerland.


Hari 5 : Luzern - Milan - Foxtown (Sarapan)

Selepas bersarapan pagi pek barang dan baju kemudian daftar keluar dari hotel.Lawatan seterusnya ke Milan - Kota fesyen , Italy !!.Perjalanan mengambil masa 2-3jam.Melalui bergunungan Apls dan terowong dalam pergunungan.Tiba Milan daftar hotel kemudian meneruskan lawatan ke Foxtown Factory Outlet.Membeli belah barangan berjenama pada harga di luar jangkauan.Jika anda bernasib baik anda pasti dapat membeli Kasut Versace dengan harga sekitar RM500 , Bag tanga LV,Coach , Gucci sekitar RM300-RM600.Jam tangan dan pelbagai lagi sempena jualan murah hari Natal..Malam pulang ke hotel dan bermalam.


Hari 6 : Milan - Venice (Sarapan)

 Bersarapan di hotel dan memulakan lawatan di sekitar bandar Milan sebelum daftar keluar dan menaiki keretapi ke Venice, kota romantik untuk berbulan madu.Tiba di Venice dafter masuk hotel kemudian menikmati suasana malam yang cukup indah di sini.


Hari 7 : Venice (Sarapan/Makan Malam)

Bersarapan di hotel dan memulakan lawatan di sekitar Venice.Dataran St Marks , Menaiki "Grand Canal"(perbelanjaan sendiri), Istana Dage , Pulau Burano - bandar terapung di Venice dan "Window Shop" di Rialto Market & bergambar di Gondola.Petang pulang ke Hotel dan makan malam di salah sebuah restoran Itali asli di Venice.


Hari 8 : Venice - Rome (Sarapan)

Bersarapan di hotel sebelum daftar keluar dan bertolak ke Rome.Kotaraya purba yang menyimpan pelbagai sejarah dan salah sebuah tamadun tertua di dunia.Tiba di Rome daftar masuk hotel sebelum memulakan lawatan ke Via Del Governo Vecchio , Muzium Rome, Arch of Constantine.Malam bermalam di hotel.


Hari 9 : Rome (Sarapan)

Bersarapan di hotel dan melawati sekitar Rome,antaranya Colosseum,Roman Forum, Trevi Fountain , Pantheon , Spanish Steps , Vatican Museum dan pelbagai lagi tempat0-tempat menarik di sekitar Rome.Malam bermalam di hotel


Hari 10 : Pulang (Sarapan/Makanan dalam pesawat).

Selepas bersarapan pagi aktiviti sendiri sebelum bersiap-siap berkemas untuk ke lapangan terbang Rome pulang ke Malaysia.


Hari 11 : (Makanan dalam pesawat)

Tiba di Malaysia & membawa 1001 kenangan terindah.







No comments:

Pakej Jejak Sejarah di Tanjung Pinang Indonesia 2023

Assalamualaikum semua.. Seperti tahun-tahun sebelum ini.Ini adalah pakej pada harga terbaru ke Tanjung Pinang Indonesia pada tahun ini 2023....