Thursday, July 24, 2014

Penangan Nasi Arab Lagi - JJNM

J.J.N.M (JALAN-JALAN NAK MAKAN) + IFTAR

- RESTORAN ZAFRAN NASI ARAB - 

Gara-gara penangan nasi arab di Shah Alam minggu lepas , hari ini geng mengeteh pulak mengajak RA untuk mencuba nasi arab di JB pulak.Mereka semua nak rasa macamana rasanya Nasi Arab yang di khabar-khabarkan sedap itu.Setelah mesyuarat whatapps bersependapat jadi kami memilih Restoran Zafran di Bandar Baru Uda.Kira dekat lah untuk semua orang ke sini.Lagi pun raya hanya tinggal beberapa hari jek lagi,inilah masa nak berkumpul beriftar bersama.

Menu promosi sempena bulan puasa di sini ialah Nasi Arab Mandy Ayam dengan Nasi Arab Mandy Kambing.Harga promosi untuk bulan puasa yang Ayam RM12/Kambing RM19.Apa pun memang berbaloi sebab sepinggan penuh nasi nie dia letak.Memang kenyang giler.Chef pulak di bawa dari Yemen.

Sesi bergambar sebelum dan sesudah cukup santai dengan suasana kedai yang bersih dan tersusun walaupun kecil.Rasa macam makan kat luar negara la pulak.


 Mana taknya ada yang datang dengan baju kot,baju gaun Puteri Frozen,baju kurung,seluar tentera,mapla pun ada.Kedai makan malam tu memang penuh dan walaupun sempit RA suka dengan susunan dekorasi kedai ini.Manalah tak sempit geng RA je dah 21orang,hampir separuh kedai ini kami tempah..hehehe.Meriah dah macam hari raya. 

 Amboi cik habang berbaju oren,berkaca mata tu makan dah tak pandang kiri-kanan.Orang panggil nak amik gambar pun dia tak toleh dah,sebab asik toleh makanan depan mata jek.Penangan Nasi Arab dari Shah Alam tak habis lagi kot.

 Sama jugak dengan abang yang sorang ini.Balun terus makan ,nie kalau mak mertua lalu pun tak perasan.hehe.Buah duku tu dia yang bawak dari kampung katernya.

Yaaa Habibi,Alhamdulillah kenyang sudah,semua makanan selesai di masukkan dalam perut dalam masa 30minit sahaja.Pinggan masing-masing licinnnn.....hehe.Kurma dari Arab pulak menjadi pencuci mulut kami selepas itu.Si comel Amely nie pun pandai makan Nasi Arab.

 Haa betul tak RA cakap,suasana dalam kedai ini macam makan kat luar negara lah pulak.Cantik mainan lampu-lampu di kedai ini.

Sambung amik gambar kat cermin dan luar kedai pulak.Habislah satu kedai kami berpeleseran.Masing-masing tunjuk bakat joget setempat.

Macam biasalah sesi bergambar bersama sebelum pulang ke rumah.Alamak Kak Ros dan keluarga takde lah pulak kali ini,tu yang rasa macam kekurangan je dalam gambar ini.Apa pun selamat berpuasa dan selamat penyambut hari raya yang tinggal beberapa hari je lagi.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget