Saturday, July 9, 2011

JJNM : Sekincan Ikan Bakar Danga Bay

Wah Sekincan Ikan Bakar sudah membuka cawangan barunya di luar Selangor.Semalam RA berkesempatan makan malam di sini bersama teman-teman sempena perasmian pembukaannya.Cawangannya ini terletak di Danga Bay bersebelahan dengan Tune Hotel.

 Berkonsepkan restoran layan diri,inilah kali pertama RA makan di sini.Selalunya dengar dan tengok je kat tv.Sempena pembukaannya,ada upacara kompang dan pencak silat di persembahkan.

 Rupanya makan Ikan Bakar kat sini kena dengan Nasi Lemak.Menu utamanya Ikan bakar,Nasi Lemak,sotong bakar,kerang bakar,lala bakar,Ubi rebus dan ulam-ulam.

Inilah hasil tangkapan yang masuk ke dalam mulut kami malam semalam.

 Tak cukup dengan Ikan bakar kami amik lala bakar , sotong bakar dan kerang bakar.Nasi lemak dia sedap,tapi rasa makanan lautnya sama saja sebab mengunakan sos & sambal yang sama.Ra cadangkan bagi sesiapa yang nak cuba baik buat pilihan samaada Ikan , Udang , Sotong, Lala atau kerang untuk di bakar dan tak perlu amik pelbagai jenis makanan laut sebab rasanya sama sahaja.

 

Meja kat belakang tu untuk jemputan yang yang di undang.Bagi kami yang tak di undang kenalah duduk kat dalam kedai hehe.Wah kembang lebar sungguh senyuman abang Yunus tu yea.

 Sos dan sambal yang sama rasanya.

 Mentang-mentang hari Jumaat,semua muka nampak ada senyum yea...esok cuti bolehlah tidur lepas makan banyak-banyak ini yea.Jumlah harga makanan kami pada malam itu ialah RM145.Mahal juga yea.


No comments:

Pakej Jejak Sejarah di Tanjung Pinang Indonesia 2023

Assalamualaikum semua.. Seperti tahun-tahun sebelum ini.Ini adalah pakej pada harga terbaru ke Tanjung Pinang Indonesia pada tahun ini 2023....