Friday, December 14, 2018

Berhujung Minggu di JPO dan Nasi Lemak Wak Kentut

 Dengar-dengar hari ini ada jualan murah sampai tengah malam di Johor Premium Outlet.Wah awal-awal dah bersiap-siap nak ke JPO.Kononnya RA nak cari baju musim sejuk maklumlah baju musim sejuk yang dah ada sekarang nie dah lama sangat tak bertukar.Ajak le Kak Laila dan Kak Nini sekali katanya nak cari bag.Haa tu dia cari punya cari akhirnya bag dia yang dapat dulu.Sembonia tu...
Tak dapat main salji kat luar negara dapat amik gambar patung kat Malaysia pun jadi lah yea.
 Puas jugak RA pusing cari baju tapi tak jumpa pulak yang berkenan.Ada jumpa yang berkenan tapi harga mak aiii mahal bebeno sampai mencecah ribuan ringgit.Tak pelah kita balik makan jelah kt Nasi Lemak Wak Kentut.Masa nak balik tu pihak JPO ada mengumumkan pemberian makanan percuma oleh 2 outlet kedai makan mereka untuk 100 pengunjung pertama.Satu di Kafe Nyonya Flavours berupa Butter Chicken Nyonya syle dan satu lagi minuman coklat di outlet Starbuck.Memandangkan RA dah dekat dengan outlet Kafe Nyonya Flavours nie jadi ke sini jelah kami mengambil makanan percuma.
 Kalau nak ke Starbuck memang sahlah beratur panjang.Inilah dia Pek makanan Butter Chicken Nyonya Style yang kami dapat malam ini.Lepas je dapat kami terus ke Kedai Makan Nasi Lemak Wak Kentut yang terletak 6km dari JPO ini.
 Nak cari tempat letak kereta agak penuh sikit di sini,tapi alhamdulillah dapat juga merasa.Dah lama kot tak ke sini.Dekat setahun lebih.
 Lapar sangat sampai beli 6piring Nasi Lemak + 6ketul ayam.Orang lain makan nasi lemak si Aqil makan Nasi Butter Chicken tadi.
 Haa makan lah kami melantak nasi lemak malam ini.Ala bukan selalu datang ke sini,sesekali dapat rasa makan lah banyak sikit kan.Kedai Nasi Lemak Wak kentut nie di buka sampai jam 12tengah malam yea.
Sambal nasi lemak dia RA amik sampai 2piring lagi tau.Ayam goreng dia memang rangup dan sedap.Konsep di sini masih lagi layan diri.Pergi terus beratur di depan gerai untuk amik nasi lemak dan bayar di kaunter.Nasib baik malam nie tak ramai orang.Bila perut dah kenyang jom kita balik rumah.....

No comments:

Pakej Jejak Sejarah di Tanjung Pinang Indonesia 2023

Assalamualaikum semua.. Seperti tahun-tahun sebelum ini.Ini adalah pakej pada harga terbaru ke Tanjung Pinang Indonesia pada tahun ini 2023....