Friday, August 2, 2013

Musibah di 24Ramadhan

 Adohai balik semalam dari berbuka puasa di rumah Abang Yunus kereta RA mula meragam.Mula-mula dia ter berhenti kat depan jenjabat Angsana tu,lepas tu tersangkut-sangkut pulak depan warong siput sedut.Rupanya air dalam radiator kereta RA dah mula kering.Kereta selamat sampai depan rumah pada malam semalam walaupun tersenggut-senggut.

Masalah tiba bila pagi tadi masa RA bangun nak siap-siap hantar dia ke bengkel untuk di baiki.Bila nak hidupkan enjin je dia tak bernyala langsung.Adohai terpaksalah telefun lori "towing" untuk angkut kereta RA ke bengkel.Jam 12tengahhari baru lori towing datang.Lepas hantar ke bengkel petang selepas solat Jumaat RA pergilah buat lawatan keatas pesakit luar ini.Selidik punya selidik enjin kereta RA bermasalah.Adohai kata pomen tu enjin kena tukar baru.

  Hai lah sayang,kenapa lah kamu rosak saat orang nak sambut raya lagi berapa hari je lagi.Dah tu kena tukar enjin baru pulak tu.sob..sob..sob...terpaksalah korbankan duit raya RA untuk tahun ini ke kereta.Nak tahu berapa RA kena bayar kos perubatan kereta ini?? 

 

RM 2720 JERRRRR !!!!!


Murah kan?? murah saanngggatttttt....

Adoyai ponnggggg senak tengok duit nak bayo.......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget