Saturday, September 26, 2020

JJNM : Kopi Tenggek Tanjung Piai

 JALAN-JALAN NAK MAKAN (J.J.N.M)
KOPI TENGGEK TANJUNG PIAI

Kalau ke Tanjung Piai - Penghujung Benua Asia jangan lupa untuk singgah minum petang di Kedai Kopi Tenggek kat sini gais.Kopi kat sini sangat beraroma dan paling penting ianya pekat dan pahit-pahit sikit.
Macam inilah rupanya Kopi Tenggek Tanjung Piai.Nanti air kopi yang sudah di saring akan jatuh menitis sedikit demi sedikit di gelas bawah.
Selain Kopi Tenggek , kedai makan ini juga ada menjual makanan ringan yang lain seperti Keropok Lekor Cheese , Samosa dan makanan goreng lainya seperti Kueh Teow  dan macam-macam lagilah.
Kalau nak keropok lekor biasa tanpa cheese pun ada.
Korang mesti tertanya kan kenapa RA tetiba boleh berada di Tanjung Piai.Sebenarnya RA saja jalan ke sini untuk menemui geng-geng basikal Alon Alon yang baru pertama kali berbasikal ke sini.Mereka bermalam di rumah inap desa di salah sebuah kampung di sini.Haa inilah mereka yang penat setelah berbasikal sejauh 80km dari Tangkak.
Alhamdulilah sempat jumpa mereka menyatuni silaturahim walaupun hanya sekejap.
Dah terlanjur pegang basikal yang berharga seperti sebiji Kereta Bezza nie, apa kata kita cuba bawa pulak.Perggh memang terbaik dan ringan basikal nie.Sempatlah bawa se "round".
Dah jumpa dan dapat apa yang di hajati , jadi masanya untuk RA pulang ke rumah.Pengalaman minum Kopi Tenggek tu memang terbaik sangat.Korang jangan melepaskan peluang singgah minum di sini yea.Pastikan jangan sampai lewat sebab katanya jam 5.30petang kedai akan ditutup.

No comments:

Pakej Jejak Sejarah di Tanjung Pinang Indonesia 2023

Assalamualaikum semua.. Seperti tahun-tahun sebelum ini.Ini adalah pakej pada harga terbaru ke Tanjung Pinang Indonesia pada tahun ini 2023....