Sunday, October 25, 2020

Berbahagi Rezeki - Kasih Ibu

 Ini kisah realiti yang berlaku sekarang.Kisah ini RA kongsikan untuk kita sama-sama membantu apa yang patut

Betul lah kata pepatah orang bahawa kasih ibu sampai ke syurga.Kasih Kak Salimah (55tahun berkerusi roda-gambar) yang mengalami komplikasi buah pinggang membawa kami untuk datang menyantuni beliau hari ini.Beliau tinggal bersama seorang anak yang bekerja sebagai penghantar FoodPanda.Saat anaknya keluar bekerja , ibu beliau yang tinggal bersebelahan datang menjaga keperluannya. 

Dalam usia 70tahun seorang ini sanggup menjaga anak yang sakit dan perlukan rawatan dialisis 3x seminggu di hospital.Alhamdulillah ibu Kak Salimah masih sihat dan banyak membantunya.Masa kami datang ibu beliau ada di sini menjaganya.Melihat kudarat seorang ibu tua ini tersentuh hati kami semua.Jika dulu Kak Salimah mengambil upah menjahit baju (walaupun masa itu beliau sakit buah pinggang) tetapi sejak jatuh dari kemalangan , beliau sudah tidak mampu menjahit lagi.Rumah yang beliau duduki sekarang ini pun di bina atas ikhsan penduduk kampung.Alhamdulillah jiran-jiran juga banyak yang membantu dan ada yang sedia menghantar beliau ke hospital untuk mendapat rawatan dialisis.

P/s Puan Salimah tidak mendapat bantuan dari Baitumal lagi...Di harap adalah pihak-pihak yang terlibat datang membantu keluarga beliau di Parit Ahmad Batu Pahat.
Gambar akhir : No akaun bank Kak Salimah Cimb jika ada sesiapa yang ingin membantu meringankan bebannya.


No comments:

Pakej Jejak Sejarah di Tanjung Pinang Indonesia 2023

Assalamualaikum semua.. Seperti tahun-tahun sebelum ini.Ini adalah pakej pada harga terbaru ke Tanjung Pinang Indonesia pada tahun ini 2023....