Thursday, August 30, 2012

Jemput Datang Beraya di Rumah

Nak pendikkan cerita semalam selepas sahaja tamat puasa enam aku,orang-orang surau datang singgah bermarhaban di rumah selepas Margrib.Aku menagagak mungkin selepas Isyak mereka datang,tapi tup,tup diaorang memberi pengumuman selepas Margrib nak datang.Naik kelam kabut lah dengan muka tak mandi sebab sibuk masak jemput-jemput kat dapur.Nasib baik sempat juga masak ahkirnya.marhaban tak lama,sebab malam tu mereka ada lebih 3rumah untuk di ziarahi.Makan pun ala-ala isi perut sikit je.

Pada masa yang sama,kawan-kawan mengeteh aku nak datang beraya,jadi aku surh diaorang datang jam 930malam,sebab takut bertembung dengan orang Marhaban,tak dapat aku nak melayannya.

 Barisan tetamu yang datang bertandang beraya di rumah aku.Maaflah yea jemput-jemput sah habis,jadi saya jamukan dengan Mee Rebus Wak Jawa yang lalu naik motor kat depan rumah je ini.Cepat,Sedap,Kenyanggg.....


 Kak Ros dan keluarga pula datang lambat malam tersebut sebab baru balik beraya dari Bandar Penawar.Tapi walaupun lambat saya rasa terharu di atas kesudian dia dan rakan-rakan lain datang beraya ke rumah saya.

  
Dan macam biasa,aktiviti bergambar beramai-ramai pasti tidak di lupakan.Yang baru Merah Jambu tu jangan gedik lebih-lebih sangat yea.

TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN RAYA KE RUMAH SAYA.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget