Saturday, January 21, 2017

JJNM : Food Truck Di Hotel Sentral

J.J.N.M : JALAN-JALAN NAK MAKAN
"FOOD TRUCK" SEBELAH HOTEL SENTRAL @ JB

Malam ini kita cuba pulak makan makanan ala-ala Hipster dari Trak Lori yang terletak di ruang letak kereta terbuka sebelah Hotel Sentral.Atau lebih terkenal di belakang Hotel Blue Wave JB. 
 Di sini ada pelbagai jenis makanan di jual dari beberapa trak lori makanan yang mengambil bahagian.Di anggarkan lebih dari 10 trak lori yang menyajikan pelbagai makanan dari masakkan barat hingga masakan tempatan. 
 Percubaaan pertama Geng Mengeteh RA singgah makan di sini bersama Mai,Olie,Azie,Abanag Mad , Kak ros dan Kak Liza.RA boleh katakan makanan di sini semuanya sedap-sedap.Ada jual cheese kek,red valvet kek,Nasi lemak,Kopi Ngencis , Ayam goreng , Meatball , Spegetti , Mee Kari , Laksa ,dan pelbagai lagi lah.
 Keadaan ruang legar yang kozi dan nyaman pasti sesuai untuk sekeluarga beriadah menikmati juadah yang menjanjikan.
 Ini gerak yang menjual Meatball buatan dari rumah katanya.Harga sebungkus Meatball RM10.Kalau nak yang ada cheese RM12.Ada Dumpling Goreng jugak tau.
 Kopi coklat Ngencis ini berharga RM8.Nasi Lemak Rendang Ayam RM6.Dan ada pelbagai jenis mee di jual di beberapa trak lori di sini.
 Selain itu minuman dari pelbagai perisa dan negara juga di jual.Ada Kopi Vietnam jugak tau.
 Ini daging kambing bakar.Harga tak pasti pulak sebab si Olie yang beli.
 Meatball biasa yang berharga RM10 ini sangatlah menjanjikan.Dapatlah melepaskan rindu kat Meatball Ikea.Di hidangkan dengan kentang goreng dan mayonis.
 Ada banyak pilihan makan di sini,sampai tak tau nak makan apa.Sesekali berkumpul makan ramai-ramai pasti menyelerakan dan dapat pulak bergosip-gosip cerita dengan geng geng.
 Ayam Goreng Pedas Korea ini memang garing dan pedas.Tuan kedai datangkan dengan sarung tangan plastik.Pedas-pedas garing kau...
 Tuan kedai bagi 2biji limau Mandarin lagi,sebab nak dekat Raya Cina kan.Apa yang boleh RA katakan Food Truck di Hotel Sentral ini memang menarik dengan sajian makanan yang pelbagai di dalam satu kawasan dan ini amat memudahkan kaki-kaki makan menikmati makanan kegemaran masing-masing dari pelbagai gerai.Saya dah pergi...anda bila lagi?

2 comments:

Anonymous said...

salam nak tnya, food truck masih beroperasi lagi ke sekarang?

RioAzzaro said...

rasanya masih ada lagi...tp pada hujung minggu jek

Pakej Jejak Sejarah di Tanjung Pinang Indonesia 2023

Assalamualaikum semua.. Seperti tahun-tahun sebelum ini.Ini adalah pakej pada harga terbaru ke Tanjung Pinang Indonesia pada tahun ini 2023....