Sunday, January 22, 2017

Ke Ladang Nenas pulak

Banyak tempat menarik di Johor yang tak ramai tahu.Antara tempat yang RA rasa boleh di komersialkan ialah Ladang Nenas Air Bemban.Nak tahu apa yang ada di sini marilah ikuti blog RA hingga ke bawah.Untuk ke Ladang Nenas Air Bemban ini korang jugakan je lebuhraya Utara-Selatan dan keluar dari Tol Sedenak.Dari Tol Sedenak terus ke masuk ke dalam menghala ke Pontian.
Tak jauh selepas ladang Kelapa Sawit akan muncul pulak Ladang Nenas yang saujana mata memandang.Cantik sangat pemandangan di sini.
Ada 3-4gerai yang menjual nenas di sepanjang laluan ini.RA singgah beli di sini saja.Kata tuan kedai , nenas yang berjambul nie nenas kacukkan antara nenas Moris dengan nenas Philipine.Rasanya manis dan pucuk jambul tu kalau di tanam pasti akan tumbuh semula nenas.Harga sekilo RM4.00 agak mahal sedikit dari nenas biasa.
Yang ini nenas Moris.6biji = RM10.Manis jugak cuma tidak semanis nenas kacukkan dari Mardi.
Nah sempat lagi bergambar.
Berat nenas ini 2.5kilo.Daun atasnya tidak tajam dan berduri seperti nenas biasa.
Nenas dah beli jadi masa untuk berpeleseran di tepi ladang nenas ala-ala YB melawat kawasan.
Jika nak cari nenas yang bermutu bolehlah ke sini.RA rasa nak buat warong masakkan nenas lah kat JB.Tapi nak masak apa yea?
Jadi bagi sesiapa yang ada masa tu sila lah datang ke sini.Luas pemandangan kalau nak bentang tikar pun boleh ramai-ramai menikmati suasana di tepi ladang nenas.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget