Saturday, February 13, 2016

JJNM : Nasi Lemak Cik Chom

J.J.N.M : JALAN - JALAN NAK MAKAN
NASI LEMAK CIK CHOM - BATU PAHAT

 Malam semalam ke Batu Pahat rumah kakak RA tujuannya nak bawa balik ayah RA yang kakak jaga seminggu dah.Jadi dah terlanjur ke sana sempat lah RA singgah ke Kedai Makan Nasi Lemak Cik Chom yang terkenal dan menjadi viral di laman-laman sosial sekarang nie.

Ini kali ke 2 RA datang sini.Kali pertama datang tak dapat makan , sebab orang terlalu ramai.Maklumlah masa tu jadi popular sebab di viralkan.Jangan cakap nak duduk makan dalam kedai , nak beli bungkus pun kena beratur panjang.

 .Alhamdulillah malam nie nasib RA baik,orang pun tak ramai jadi sampai terus ke meja layan diri amik Nasi Lemak Sotong King terus cari meja makan dan menikmati Nasi Lemak yang menjadi kegilaan masyarakat Batu Pahat sekarang ini. 

 Atas Nasi Lemak ini berwarna hijau menunjukkan identiti tersendirinya.Sotong Raja dia memang besar eh jadi pastikan anda suruh mereka gunting kecik-kecik sotong ini.RA datang makan seorang je malam ini dan sungguh pun ramai pelanggan yang datang berkumpulan mahupun bekelurga, tuan kedai ini sangat-sangat peramah bertanya khabar di setiap meja pelanggan termasuklah meja RA.Haa macam ginilah memberikan perkhidmatan terbaik.Ternyata tak sia-sia RA memandu jauh-jauh ke Batu Pahat, sebab rasanya cukup sedap dan menyelerakan.(tulis dengan mata-mata terbeliak)

 Minuman RA ialah teh tarik.Susunya harus di godak sebab ia dibiarkan mendak di bawah gelas minuman.Memang sesuailah kedai manjadi pilihan pelanggan.Harganya murah , rasanya sedap , perkhidmatan mesra pelanggan dan suasana dalam dan luar kedai yang agak santai.CUBALAH..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget