Tuesday, July 22, 2014

Iftar di Hospital Colombia

Sesuatu yang tidak di duga menimpa keluarga Nik apabila anak sulongnya Shahmi di masukkan ke wad kerana hidung berdarah tidak henti-henti.Sehari selepas pembedahan membuang polip yang mula membengkak di dalam hidungnya di buat.RA sempat singgah ke hospital Colombia membuat lawatan bersama Kak Rovita dan Abang Yunus.Rancangan di saat terakhir kemudiannya di sertakan dengan Iftar sekali di Kafe hospital ini.Inilah menu yang sempat di sambar oleh kami tadi.


Tak makan apa pun sangat,90% beli makanan kat kafe Colombia Nasi Goreng,Kueh Teow Goreng,Rendang ayam ,ulam ulaman dan manakala kueh mueh pulak RA beli di bazar.Satu je yang tak bagus dengan kafe di sini,walaupun tidak ramai pengunjung jm 7malam mereka dah nak tutup kedai,sampai mintak untuk gorengkan satu pinggan Nasi Goreng pun mereka cakap "order dah tutup bang".Hai tahulah kamu tu nak tutup & nak balik ikut masa,tapi kalau lah awak tu orang Islam dan berpuasa takkan tak boleh amik order satu je lagi makanan untuk orang yang nak berbuka puasa.Lagi pun memang takde orang lain lagi dah cuma kami dan satu lagi keluarga yang berbuka di kafe itu.Tak pe lah yea kami kongsi-kongsi makanan je dengan Habang Yunus yang sampai lambat tadi.

Jam 720malam masa berbuka untuk Johor Bahru maka bermulalah sesi makan memakan kami di sini.Walaupun sederhana tapi tetap meriah dapat makan ramai-ramai macam ini,apatah lagi makan di kafe hospital.

Dah makan,dah solat Margrib kami semua ke tingkat 1 bilik no 90 untuk melawat dan melihat kesihatan Shahmi,anak Nik.Alhamdullilah selamat menjalani pembedahan mengeluarkan polip yang menyebabkan hidungnya berdarah.

Macam biasa sesi bergambar menjadi keutamaan kami semua.Setiap inci dan sisi wad hospital ini kami nak bergambar dalam suasana yang tidak formal.hehe.

Menu-menu makanan yang telah di terjemahkan ke dalam perut kami tadi.Wah ayat tak leh blah.hehe

1 comment:

rovita said...

Wah gumuknya I....dah kena masuk gym semula ni....anywhere thanks naz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget