Saturday, March 24, 2018

Pulau Beralas Pasir Bintan

Pulau Beralas Pasir a.k.a White Sands Beach 

Lama sebenarnya RA dah lama simpan hasrat nak ke sini , tapi di sebabkan sibuk dengan urusan kerja dan tiada rakan melancong yang boleh di bawa bersama jadi terpaksa RA tangguhkan sehinggalah ke hari ini.Lagi pun dah terlanjur berada di Tj Pinang nie apa salahnya singgah ke sini.Cuma 50minit memandu dari Pekan Tanjung Pinang.
Ini adalah rupa muka bumi pulau ini dari udara.Kecik je tapi sangat-sangat ekslusif..
Ok RA cerita sikit pasal pulau ini yea, sebenarnya pulau ini tidak lah sebenar mana.Ia adalah sebuah pulau berpasir yang berada di tengah-tengah laut sekitar 45minit perjalanan dari Pantai Trikora.Lokasinya yang sangat persendirian dan begitu eklusif buat pengunjung sehinggakan makanan dan minuman dari luar tidak di benarkan di bawa masuk.Ini untuk menjaga kebersihan pulau ini
Semua aktiviti makan dan minum hanya boleh di beli di dalam pulau ini sahaja.Diaorang nak jaga kebersihan pulau ini.
RA tiba agak lewat sikit,iaitu sekitar jam 11tengahari (waktu Malaysia 12tengahari).Sedikit panas jadi bagi mengelakkan kulit bertambah hitam RA tak jadi turun ke pantai.Terdapat banyak pondok-pondok dan buai-buai gantung di bawah pokok yang boleh di jadikan tempat berehat.
Inilah antara beberapa pondok yang di sediakan oleh pihak pengusaha pulau untuk para pengunjung berehat.Angin memang bertiup kencang,boleh tertidur nyenyak betul.
Memang sesuai untuk mereka yang mahu lari dari kesibukkan kota.
Ini pulak makanan pilihan RA di sini..Air kelapa , Bakwan Sayur (jemput jemput) , Goreng Pisang Cheese , Nanchos  dan Sotong Goreng Tepung..Harga sangat sangat berpatutan.(sekitar RM60)
RA belanja lagi gambar di persisir pantai pulau ini.
Pulau ini juga sesuai untuk pasangan kekasih.Sangat romantik .
Boleh juga di jadikan lokasi majlis persandingan tau.
Rasainya sendiri.Nasib baik lah ada kawan RA yang boleh di jadikan jurugambar sambilan.hehe
Dua gambar di lokasi yang sama tapi mempunyai dua pemandangan yang berbeza.
Memang puas mandi di sini.
Ini adalah beberapa sesi bergambar dengan hanya mengunakan kamera di telefun bimbit sahaja.
Laut yang membiru cuaca yang baik dan lokasi yang sesuai untuk beriadah.
Ini adalah lokasi di hadapan restoran.Anda boleh memilih untuk makan di dalam restoran , di pondok pengkin atau di meja atau kerusi jemur di tepi pantai.
Boleh juga berjemur sampai ke petang di sini.
RA memilih untuk berehat sahaja.Tapi bila tengok cuaca mulai redup RA tak sabar untuk terjun mandi.
Boleh juga bergambar di buaian ini.Untuk pulang ke tanah besar , RA hanya perlu memberitahu pekerja restorat n resort dan 30minit selepas itu bot akan tiba mengambil RA untuk pulang.
Bagi yang mau ke sini boleh lah melihat harga pakej mampu pergi yang telah buat di :

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget