Saturday, February 11, 2017

Tanjung Piai Resort mengamit kenangan

Lama dah Atan-Si Travelling Beruang tak keluar jalan-jalan.Hari ini RA bawak lah dia keluar jalan-jalan ke Tanjung Piai.Hajat tu nak pergi awal , tapi biasalah kan ada je yang menghalang.Tiba dah jam 5petang jadi dapat ke Tanjung Piai Resort sahajalah gamaknya.
Angin di sini sangatlah kuat,tu belum ke Taman Negara lagi.Dari resort ini boleh kelihatan rumah api yang membuat kawalan laut di Selat Melaka.Indah sungguh ciptaan tuhan waktu senja di sini.
Petang ini air dah mulai surut dan bot bot nelayan memang di biarkan di situ menanti air pasang untuk ke laut semula.
Dahulu tempat ini di penuhi pokok Paya Bakau dan monyet-monyet sentiasa berkeliaran.Pembinaan tambak bagi menghadang air pasang masuk sedikit sebanyak mengubah landskap Tanjung Piai.
Bersama rakan-rakan mengeteh yang dah lama tak singgah di sini.
Dulunya ada kedai makan di sini.Pernah dulu semasa kami bermalam di resort ,kami ke jeti seberang untuk makan malam di sini
Memandangkan hari pun nak senja , RA dan geng-geng yang lain mengambil keputusan untuk makan malam di sini.
Kenapa? sebab makan kat sini sedap,dah tu angin memang bertiup sangat kuat.Boleh terlena tau dan tak perlukan kipas pun.
Nampak tak mee gorengnya? Menyelerakan sungguh.RA memang peminat mee goreng dan bila nampak mee goreng yang di goreng sebegini memang terbukak selera.Harga sepinggan mee goreng ini RM22.Boleh makan untuk 5orang sekali.Selain itu RA ada memesan Sotong Goreng tepung dan Kailan Ikan masin untuk di makan bersama. 
Nampaknya mee goreng habis licin dulu.Kemudian datang pulak Nasi Goreng Udang menyusul.Sangat-sangat menyelerakan bila makan tepi laut nie dengan tiupkan angin yang tak henti-henti. 
Oh yea,surau juga di sediakan di resort ini.Kebanyakkan kemudahan di resort ini telah di baik pulih di renovasi dengan cukup menarik sekali.Hujung minggu adalah waktu yang paling sesuai melepak bersama keluarga di sini.Cuma jika mahu ke Taman Negara yang bersebelahan datang la awal sikit yea...(amboi yang cekak pinggang tu kanmain lagi yea...)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget