Sunday, January 8, 2017

JJNM Warung Char Kuey Teow Misteri BBU

J.J.N.M : JALAN - JALAN NAK MAKAN 
WARUNG CHAR KUEY TEOW MISTERI FLAT BBU

Baru-baru ini viral di laman sosial MukaBuku (FB) tentang Warung Char Kuey Teow  Misteri dan Warung Nasi Lemak berhantu di Rumah Pangsa Ledang Bandar Baru Uda.Jadi RA teruja nak merasai dan melihat apa yang menariknya di sini.
Kami tiba jam 9malam tu pun setelah di desak oleh Kak Ros yang nak sangat tengok misteri di warung ini.Maklumlah kawasan lepak makan baru dan tengah viral pulak sekarang jadi tempat letak kereta agak penuh sedikit.Pelanggan pun ramai yang datang.Kami sendiri dapat tempat duduk berhampiran dengan dapur masak warung.
Banyak juga menu pilihan kat sini.Tapi yang paling istimewanya  ialah hantu-hantu pelakon yang akan keluar mengamatkan suasana di sini.Menu masakan popular mereka ialah Char Kuew Tiew dan Nasi lemaknya.Keterujaan Kak Ros dan Min yang menanti dengan penuh kesabaran walaupun kadang-kadang terdengar suara Kak Ros memanggil-manggil minta hantu keluar.hahaha
Akhirnya tepat jam 10malam hantu nie pun keluarlah.Hantu bungkus pakai telekong berpeleseran belakang RA.Abam tak takut pun dik...haha
Di panggilnya hantu bergambar dengan dia.Nie muka hantu macam skaleton dalam filem He-Man tu.
Ada dua lak tu...yang lagi satu tetiba je muncul belakang RA.Panjat boboi...haha
Masa diaorang nie keluar lampu di malapkan dan muzik ala-ala seram keudara.Habis telekong mak ko yang ko pakai dik...
Tak tahu nak cakap...nak gelak ada...nak terpegun pun ada.Tapi ramai gak 2-3orang pelanggan wanita yang terjerit-jerit terperanjat malam tu.
Ok citer pasal Char Kueh Teow kat sini,rasanya sedap dan RA boleh bagi 3 setengah bintang.Harga RM5 untuk yang biasa dan RM8 untuk yang istimewa.Istimewanya sedap ada kerang dan udang.
Haa tu dia udang yang menjadi mangsa dalam char kueh tiow RA.haha.
Penampilan hantu ini cuma sekadar suka-suka je.Idea kreatif ini menjadikan tempat makan ini menjadi viral dan terkenal di laman sosial.Alhamdulillah perut RA kenyang dan pulang dengan senang hati.
Antara video yang sempat RA rakam semasa si hantu-hantu ini datang bermesra dengan pelanggan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget