Friday, December 23, 2016

JJNM : The Harbour Front Cafe

JALAN-JALAN NAK MAKAN THE HARBOUR FRONT CAFE - PUTERI HARBOUR

 Sepatutnya petang tadi RA dan beberapa rakan ke Singapura untuk melihat suasana krismas di Orchard Road.Tetapi di sebabkan kekurangan kenderaan ke sana dan mengelakkan kesesakkan di Tambak Johor kerana cuti umum sempena Krismas terpaksalah kami membatalkan niat ke sana.Jadi malam ini RA dan yang lain-lain melepak di Puteri Harbour makan-makan sambil menonton muzik secara langsung dari kumpulan muzik "Flo Rhythm"
 Hujan lebat dari petang tadi dan nasib baik jam 8malam hujan kembali reda maka dapatlah kami ke sini.Macam biasa ada yang tiba tepat pada masanya dan ada yang tiba lewat.Janji Melayu lah katakan.
 Harga makanan di sini agak sedikit mahal tetapi amat berbaloi dengan apa yang di persembahkan.Ada pertunjukkan muzik secara langsung dan suasa yang santai dan terbuka.
 Lama tak berkumpul macam ini jadi masa yang ada di gunakan sebaikny.Makan , bergambar , gosip-gosip dan tak lupa juga sibuk menyanyi bersama kumpulan Flo Rhythm.
 Nampak tak suasananya santai di sini? Ada 2 restoran di sini.Kedua-duanya merupakan pemilik yang sama cuma kedai yang di sebelah sini tidak menyajikan arak sementara kedai di sebelah nya menyediakan minuman keras. 
 Amboi amboi amboi.....
 Ini adalah pilihan RA iaitu Fish & Chip yang berharga RM32.00.Sedap memang sedap tapi isi ikannya sangat kecil.
 Salad ini cubaan pertama Min untuk mengurangkan makan malamnya.
 Grill Chicken Chop dengan sos lada hitam ini pulak berharga RM 35.00 sepinggan.Memang sedap dan menjadi pilihan anak-anak abg Mork dan Olie.....
 Nasi Goreng Kampung yang agak unik di hidangkan bersama ayam goreng, keropok , Sayur goreng dan telur puyuh ini berharga RM22.00.Pilihan Abang Mork dan Olie.
Senarai harga makanan dan menu di The Harbour Front.Jumlah makanan kami 11orang malam ini adalah RM363.00 untuk makanan dan RM67.84 untuk minuman.
 Jam 12tengah malam masih lagi di sini dan mengambil kesempatan bergambar ala-ala "Boy Band" yang kertu.
 Entah apa yang di tengok kat bawah dan atas tu pun tak tahu lah.
 Mak-mak dengan anak-anak pun sama...termasuk lah bapak-bapak yang suka membuat "Trademark" cinta konon.
Oklah kalau melayan mereka nie semua bergambar memang sampai ke pagi lah RA tak balik rumah.Semua memang kaki bergambar apa saja nak di abadikan di kamera masing-masing.Tahun depan korang nak buat kalender tak?? hahaha.Selamat Malam Johor

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget