Thursday, August 18, 2016

Ke Ikea Queenstown kita

 Petang ini cadangnya nak membeli lampu perhiasan untuk rumah baru RA , jadi dok pikir punya pikir teringatkan IKEA di Singapura ada jualan murah.Maka terhasil dari perbincangan dengan abang Yunus kami bertolak jam 6petang ke Singapura.Mengikut serta dalam rombongan inilah Pengeran (pelajar kesayangan dia katanya)
 Boleh tahan sesak jugak di pusat pemeriksaan kastam dan immigrasi Tuas tadi.Hambil sejam setengah tersangkut kat sana.Tiba di IKEA Queenstown hampir-hampir jam 8malam.Sampai je terus cari makan di restorannya.Makan Meetball lah gamaknya. 
Jam 845malam baru masuk dan mencari barang yang di kehendaki.Nampak pulak karpet besar ini.Harga tak lah mahal sangat sekitar RM480 (saiz XXL).Kat JB mau RM600-800 nie.
Sempat bergambar di sekitar ruang pamiran lampu.Memang harga di sini sangat-sangat murah berbanding dengan IKEA di Malaysia.Contoh lampu kat belakang Abang Yunus tu ada lebel S$9.90 dalam RM30 jek.
 Jam 10malam baru selesai membeli belah.Dapat tangkap 2 lampu perhiasan + 2botol pasu dan lilin aroma terapi.Semua berjumlah S$50.00 (sekitar RM150) murah je kan.Kami singgah ke Mt Faber yang terletak di Teluk Belanga.Malam-malam Jumaat hampir jam 11malam memang takde orang pun kat sini.Sempat tangkap beberapa gambar buat tatapan.Tapi memang kawasan sini jam 11malam dah sunyi wey....hahaha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget