Wednesday, January 13, 2016

JJNM : Gerai Mak Nona Kg.Pasir

J.J.N.M : JALAN-JALAN NAK MAKAN

GERAI MAK NONA - KG.PASIR TAMPOI

 Bagi peminat-peminat makanan kuih-kuih Malaysia pasti tak akan melepaskan peluang untuk ke Gerai ini.Dekat je dengan rumah RA, di Kampung Pasir Jalan Belimbing.Kat sini ada pelbagai jenis kuih tempatan boleh di dapati.Antaranya Kuih roti sambal , Donat , Karipap pelbagai inti , Lopez , Talam , Kuih Bakar , Apam , Lempeng , Vadey , Roti Jala , Nasi Lemak , Lontong Kuah , Mee Hoon Goreng dan macam-macam lagi lah.

 

 Penuh satu meja dia dalam gerai dia jual sampai rambang biji mata nak pilih.Rata-rata kuih-kuih di sini di jual 3biji = RM1.00.Murah dan sedap pulak tu.Kalau nak datang sini kena datang awal.Gerai di buka seawal jam 630Pagi dan selalunya paling cepat habis jam 9pagi.Agak-agak kalau datang jam 10Pagi tu tinggal baki-baki je lah kot.

  Yang paling istimewanya di sini Lontong Kuahnya...Harga memang menjangkau pemikiran kita,RM2 sahaja sebungkus.Sedap,kuahnya pekat,likat menjanjikan.Lontong ini menu paling cepat habis awal.

 Gerai ini takde tempat untuk makan.Makanan di sini di jual bungkus jadi datang beli dan bawak balik.Orang putih cakap "cash & carry" jek.

 RA memang hantu Karipap,agak-agak selera datang nak makan karipap RA akan beli sampai RM10 kadang-kadang.Karipap paling sedap karipap daging dan Kentang...Garing , inti sedap dan tak muak.Cubalah ke sini tapi pastikan tiba awal pagi,kalau tidak balik dengan tangan kosong je lah


No comments:

Pakej Jejak Sejarah di Tanjung Pinang Indonesia 2023

Assalamualaikum semua.. Seperti tahun-tahun sebelum ini.Ini adalah pakej pada harga terbaru ke Tanjung Pinang Indonesia pada tahun ini 2023....