Monday, June 8, 2015

Perth Hari ke 4

Perrh,diam tak diam dah 4hari pun RA di Perth.Pagi ini katanya nak ke Sorrento Quay.Jadi siap-siap dah berselfie/wefie dulu di luar kediaman.Dari tempat kami tinggal ke Sorrento ini tak jauh sangat pun.Sekitar 15minit perjalanan jek.Sorrento ini tempat lepak tepi pantai dan juga di sini terletaknya Underwater World Perth,cawangan yang sama di buka di Langkawi.

Dulu di sini katanya tempat pemunggahan hasil laut.Tapi di naik taraf menjadi daya tarikkan pelancung dalam dan luar negara.Bot - bot persiaran banyak terdapat disini.Kafe-kafe dan kedai-kedai cenderamata juga banyak.Kita macam kat DangaBay lah gitu.

Berpeleseran dengan kamera sendiri lah gamaknya.Dah masing-masing cari tempat baik untuk menikmati suasana sejuk di sini.

Yang gambar atas tu resort-resort ala rumah persinggahan.Dan gambar di bawah ini antara barangan cenderamata yang di jual di beberapa kedai di sini.

Sekali pandang macam kat eropah la pulak.hehe.Di hujung resort ini lah terletaknya Underwater World.Tapi tak ke sana pun sebab tak dapat sambutan dari ahli ahli majlis rombongan.hehe

Haa ini dia tokeh besar bergambo dengan RA merangkap Pengerusi jawatankuasa rombongan Cik Senah ke Perth.

Pulang dari Sorento , kami ke Pasaraya berhampiran di sekitar penginapan kami.Nak membeli belah sambil tengok-tengok pasaraya di sini katernya.Kalau kat Johor Bahru bolehlah di kenali sebagai Giants Hypermarket.

Sempatlah RA sambar beberapa coklat dan kopi Perth di sini.Jam 6petang mall akan di tutup.Senang betul orang Perth ini.Kalau kat Malaysia memang kena keja lah sampai jam 10malam.Oh yea nama.

Dari sini kami singgah ke kilang menjual barangan cenderamata.Harga yang di tawarkan sangat murah jika beli di luar.Contoh topi Australia ini kalau jual di Bandar mau AUD20.Kat sini cuma AUD5 sahaja.Murah kan? Beli dengan harga kilang a.k.a Borong.

Tiba di rumah kami di jamu dengan makanan istimewa dari keluarga di Perth.

Haaa menu utama malam ini daging Australia bakar.Perrhhh memang lembut daging Australia ini.Masak 'well done' atau apa saja memang menjanjikan.Bakar guna dapur BBQ elektronik yea...Kalau nak beli kat Johor memang berribu harga nya.Tapi kat Perth harga lepas tukar duit Malaysia baru RM500.Murahnyaaa

 Daging dah dah siap di bakar.Makan macam tu je denghan sos BBQ atau tomato.Makan masa cuaca sejuk di luar memang memberikan kenangan yang tak dapat di lupakan.

 Tu dia Kak ros dan anak buah Eddy dah rasmikan dulu makan daging bakar.Tengoklah sosage si Eddy masak sam[ai hangus hangus hehehe.

 Selain daripada daging bakar,kami di jamu pulak dengan Pizza dan Lasagna.Memang betul-betul di jamu sepuas puasnya betul.Rasa dah macam perjumpaan hari raya pulak.

Jam 11malam semua dah kekenyangan.Masing-Masing masuk bilik dan tidur dalam ke dingin cuaca Perth dan kekenyangan perut kami.

No comments:

Pakej Jejak Sejarah di Tanjung Pinang Indonesia 2023

Assalamualaikum semua.. Seperti tahun-tahun sebelum ini.Ini adalah pakej pada harga terbaru ke Tanjung Pinang Indonesia pada tahun ini 2023....