Tuesday, July 29, 2014

Syawal ke 2 beraya lagi

 Syawal ke 2 hari nie lebih kepada melawat saudara mara terdekat.Pakcik RA yang RA panggil Pak Andak mengajak kami adik beradik ke rumahnya.Dia buat rumah terbuka katernya.Memang setiap tahun rumah terbuka Pak Andak betul-betul menjanjikan.Kalau tak ada satay mesti ada ayam percik,sebab tu menu utama terbaik dari pakcik RA nie.Dulu pakcik RA ni meniaga satay,tapi sekarang dah pencen.Kalau tengok muka pakcik RA nie dia penah berlakon bersama dengan Badol dalam filem Prebet Lapuk.Dia lakon jadi Sarjan bersama-sama A.Galak,

 Haa ini dia kakak-kakak dan adik sepupuku,anak kepada Pak Andak.Mereka inilah yang memasak juadah sampingan Nasi Beryani,Mee hoon goreng,Mee Rebus, Kueh tiew goreng,Ayam percik , Ketupat segera dan macam-macam lagilah.Kenyang giler RA siang tadi.Nak diet pun tak boleh.

Haa ini pulak sebahagian anak & cucunya yang ada pada hari ini.Meriah jugaklah cuma kawan-kawan terdekat anak-anak dia banyak yang tak dapat hadir,maklumlah ramai yang masih balik kampung lagi.

 Jam 4petang RA bergerak pula ke rumah kakak RA di Permas Jaya dan berkenalan dengan si kucing tembam milik anak saudara RA.Jam 7malam pulak RA ke rumah abang RA di Kangkar Pulai

.Sedar tak sedar beraya jam dah ke pukul 1030malam.Ikutkan nak pergi rumah kawan RA,tapi ayah dah bising ajak balik umah nak tidur katanya.Jadi hanya 3rumah saja lah hari nie yang sempat di singgah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget