Sunday, July 20, 2014

Iftar Nasi Arab di Shah Alam

Masih lagi di Selangor.Hari ini selepas bersahur RA sambung tidur sampailah jam 10pagi.Lepak-lepak sampailah jam 2petang sebelum bersiap-siap ke Shah Alam.Rencananya nak ke Komplek PKNS tapi akhirnya ke Plaza Masalam.Tapi sebelum ke sana RA dan Abang Yunus singgah ke Restoran Nasi Arab yang terletak di perkarangan Masjid Sultan Sallahuddin untuk membuat tempahan berbuka puasa.

Tu dia Nasi Arab tempahan kami sudah tiba.Satu talam Nasi Mandy Ayam,satu talam lagi Nasi Mandy Kambing boleh makan 4orang.

Bila tengok je dah menyelerakan.Jam 6petang kami semua dah tercongok di perkarangan Masjid.Pergghhh cuaca memang agak panas hari ini,tekak memang amat kering dah tu berbuka kat KL lewat 10minit dari JB hehe.Punyalah dugaan hehe.

Apa lagi kalau dah sampai tak bergambar di hadapan masjid ini memang rugi.2sesi kami bergambar,satu sebelum berbuka dan satu lagi selepas berbuka.

Jam 730malam masa berbuka bagi Shah Alam tapi sebelum tiba waktunya kenalah bergambar lagi.Nasi Arab 2 talamm marriiiiii....Rami juga yang berbuka di sini termasuk murid murid dari sekolah tahfiz yang berkiamulail di masjid sejak dari semalam lagi. 

Ini adalah pertama kali RA merasa penangan Nasi Arab.Memang terbaik.Lepas nie balik mesti cari Nasi Arab di JB pulak.Lepas berkuma RA ke Puncak Alam menghatar pulang anak saudara abang Yunus pulang ke kolej.Malam itu jugak kami bersiap pulang ke JB,sebab kalau nak balik esok pagi takut tak larat mengantuk.Kenangan tahun ini di KL memang betul-betul menjanjikan dan satu pengalaman yang amat manis.Terima Kasih Kak Ros,Abang Mat dan keluarga yang turut serta bersama-sama kami.Buat tuan punya kereta dan rumah juga - Abang Yunus.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget