Monday, July 28, 2014

1 Syawal kembali lagi

Alhamdulillah , 1 Syawal kembali lagi hari ini setelah setahun menghilang..Macam tahun-tahun sebelumnya biasalah ziarah menziarahi,amik gambar,makan ketupat.(mengumpat sikit-sikit) hehe

Haa yang nie bukan anak,tapi cucu yea...Anak kepada anak saudara RA.Jadi dah jadi atuk lah RA nie kan.Atok saudara katernya.

Ini pulak bergambar dengan kakak no 2 RA dan ahli keluarganya.Nak amik gambar baju sama warna katernya.Tapi baju raya RA warna hijau biru.hehe

Nie dia mak kepada budak muka ketat nie hehe.Masam je muka dia bila orang dokong dia.Pelik agaknya tengok muka-muka yang dia tak kenal.Yelah bawak datang jumpa pun setahun sekali.Mana budak tu tak pelik....(haa dah mula dah membebel)

Menu utama hari raya pertama umah RA ialah ketupat , rendang , lodeh ,sambal kacang & udang..Agak-agak kalau nak datang makan Nasi goreng ke Pizza ke sila datang lain hari yea.

Tahun ini 4keluarga je.Yang sorang tu di Mekah buat umrah sambil sambut raya di sana.Yang sorang lagi kat Singapura,cuti umum kat Singapura satu hari je.Jadi tak dapat nak balik.

Siang tadi cuaca memang sangat panas.Berpuluh-peluh jugaklah nak-nak bila dah ramai.Tahun depan nak pasang "aircon" katernya.yea yea je lah.

Jam 3petang keluarga Pak Andak datang bertandang pulak.Nasib baik belum sempat tidur.Kalau RA dah tidur memang tak bangun la jawapnya.Hehe.Barisan anak-anak & cucu-cucu Pak Andak yang datang siang tadi.

Haa nie pulak gambar keluarga sebelum semua nak balik beraya rumah mertua diaorang pulak.Nasib baik lah mertua duduk kat Johor jugak.Ramai kan? memang ramai pun.
Selamat Hari Raya dari RA dan keluarga untuk pembaca blog RA.Maaf Zahir dan Batin andai ada penulisan RA yang menyinggung perasaan anda.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget