Saturday, February 22, 2014

Kucing berpesta di Angsana

Memandangkan hari Sabtu ini RA tak kerja,jadi RA ke Plaza Angsana untuk melihat pertandingan kucing tercantik yang di anjurkan oleh Persatuan Kucing Johor Bahru.Macam-macam kategorilah diaorang pertandingkan.Dari Kucing terbaik,kucing bulu pendik terbaik,kucing baka Malaysia terbaik hinggalah kucing tersihat.Dah macam anugerah Oscar la pulak.

Inilah dia muka pengadil-pengadil yang mengadili pertanding pada hari itu.Semuanya Mat salleh,nampaknya orang Malaysia tak pandai untuk menjadi pengadil kot.RA suka kucing warna kelabu hitam nie.Macam nak cium je pipi dia.Ya gambar bawah lak kucing rumah atau lebih di kenali kucing tempatan lah , yang turut di pertandingkan.

Montel-montel kesemuanya dengan pengadil-pengadilnya sekali.Bagi makan apa yea kucing-kucing nie.Mesti makanan dia lebih mahal dari makanan kita.hehe.Kucing yang sihat adalah kucing yang sanggup bermain kejar-kejar riben,macam kakak yang baju merah jambu tu buat lah.

 Banyak jugaklah kucing-kucing dan tuan-tuannya yang hadir hari itu.Pertandingan bermula seawal 10pagi dan berakhir jam 4petang.Saringan demi saringan ala Bintang mencari bintang dan Kilauan Emas katernya

 Baka kucing dari serata dunia leh tengok kat sini.Tapi kebanyakkan kucing di letakkan di dalam kandang yang tertutup.Kalau ada kucing cantik tunjukkan lah pada tatapan umum,biar semua pengunjung dapat melihat.Ini hanya di perlihatkan kat atas meja bila pengadil membuat penilaian.Entah apa-apa je kan.

 Apapun kucing pilihan RA di atas dan di bawah ini.Yang kat bawah ini agrasif sikit.Ada juga sekor dua kucing yang garang tak mahu keluar kandang siap nak cekau lagi.Tapi bila tuannya datang dia senyap pulak.hehe.

Penat tengok kucing RA turun ke tingkat bawah Plaza Angsana untuk makan tengahari.Bila ternampak restoran Pitts stop Curry's & Asam Pedas RA cuba la makan.Amik lah seketul ikan Mayong (isi tengah) +Taugeh goreng + Teh O Ais nah amik kau = RM 14.50.Giler punya kedai jual cekek darah.RA doakan moga anda cepat-cepatlah naik Haji yea.Di Senarai Hitam terus kedai makan ini oleh RA hahaha..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget