Wednesday, December 31, 2014

Di Ambang 2014

Diam tak diam dah nak masuk tahun 2015.Rasanya baru semalam merasai tahun 2014.Begitu cepat masa berlalu dah hari ini sudah berada di ambang tahun 2014.Tak ada apa-apa perancangan pun hari ini cuma kat Legoland dengar cerita ada pertunjukkan bunga api bersempena menyambut tahun baru.RA dah pun berpakat dengan Nik+Fuad sekeluarga dan rakan sekolah lama RA untuk melihat bunga api di sini tapi akhirnya hanya Nik sekeluarga sahaja yang dapat hadir.

Sebelum ke Legoland RA dah pun menempah Pizza untuk makan sambil menonton bunga api.Tapi di sebabkan mereka semua tiba lambat , memang habis la RA makan sorang.Pizza tengah panas-panas sedap pulak tu.Beli dengan geng sekolah lama RA,Ashlina namanya.Memang murah dan tersangatlah sedap.Pizza 10Inci ini RM20 + cheese lebih RM5.Makan memang juling biji mata.sedapp wooo.Nak nak bila makan sorang-sorang memang tak pandang kiri kanan dah.

Ok jam 730malam RA dah mula masuk ke Legoland.Dapat cermin mata 3D untuk tengok pertunjukkan bunga api berirama & 3D.Bila pasang je cermin mata dan lihat kat lampu-lampu semuanya jadi macam Lego.Tu belum lagi tengak kat bunga airnya lagi.

Semua masa ni tengah mencuba cermin mata yang terlah di terima.Sambil-sambil tu mencari tempat terbaik untuk melihat bunga api dari jarak yang agak jelas.

Tepat jam 8malam muzik di mainkan dan bunga api di letupkan.Suasana masa ini cukup-cukup riuh rendah masing-masing jakun tengok pertunjukkan bunga api berirama.Nak nak di tambah dengan mengunakan cermin mata 3D,memang menyerlah lah.Pertama kali RA tengok bunga api guna cermin mata 3D memang terbaiklah.

Jam 815malam pertunjukkan bunga api pun habis.Perut masih lapar lagi dan hajat nak jumpa kawan-kawan lama.Perjumpaan memang dah di aturpun dari petang tadi.Ke Restoran Di Abang Simpanglah kita.Tetiba rindu nak makan Kueh Tiew Goreng si Iwan yang sedap ini.Rakan-rakan yang lain tiba selepas 30minit masa beredar."On De Way" Katanya.Jadi malam di ambang 2014 adalah kenangan RA bersama-sama kawan lama kan.

Antara menu - menu simple tapi hebat di Restoran di Abg Simpang.Mee goreng , Kueh Tiew Goreng (menu wajib cuba) dan yang terbaru Nasi Lemak Goreng (gureng guna nasik lemak daaa)

Tengok tu anak Nik habis makan sepinggan nasi lemak goreng tu.Iwan memang tak penah kedehut malam tu juga dia bagi RA rasa rendang daging yang baru akan di perkenalkan dalam menu barunya.Memang sedap wooo,nak-nak kalau di makan bersama nasi lemak.
Apapun inilah kenangan manis RA di ambang 2014.Tiada aktiviti berfoya-foya cuma aktiviti mengeratkan Silaturahim sesama rakan-rakan.Jam 11malam dah balik rumah sebab esok Johor adalah hari bekerja.Selamat tinggal 2014..dan Selamat Datang 2015 !!!!

Sunday, December 28, 2014

Pakej 3H/2M Lawatan Malam Singapura & Uss

Pakej 3Hari/2Malam 

Lawatan Malam & 1Hari Universal Studio Singapore


- Harga terbaru sah sehingga 30AUG 2015 -

 

Pakej ini termasuk :

2Malam penginapan di Danga Bay - Hotel berkonsep Boutique

Tiket masuk ke Universal Studio Singapura

Pengangkutan pergi dan balik dari Hotel ke USS (bas persiaran) 

Lawatan Malam ke Singapura (lawatan persendirian)

 

Cadangan Lawatan :

Hari 1 : Tiba JB daftar masuk hotel. Jam 630petang anda akan di jemput untuk lawatan malam ke Singapura/Jam 11Malam pulang ke JB dan bermalam

Hari 2 : Berkumpul di luar hotel dan bertolak ke USS 720pagi/Pulang 7 malam ke Jb 

Hari 3 : Daftar keluar hotel dan acara tamat  

- Acara Tamat - 

Tempat-tempat untuk lawatan Malam di Singapura :

 - Mt Faber Park
- Bugis Street (membeli t-shirt/keychain/pelekat peti sejuk dan sebagainya)
- Arab Street / Istana Kg Gelam / Masjid Sultan
 - Merlion Park / Marina Bay Sand
- Marina Barrage / Garden by The Bay

 

Bertolak setiap Hari kecuali Ahad 

 Min 2-3orang = RM 555 seorang

Min 4-5 orang = RM 445 seorang

Min 6orang = RM 405 seorang

Kanak-Kanak dengan katil tambahan = RM 240 seorang

Kanak - Kanak tanpa katil tambahan = RM 175 seorang

Kanak-Kanak berkongsi bilik dengan seorang dewasa = RM 305 seorang


HUBUNGI SAYA ADAM @ NAZ
TEL : 0127709809 

 EMAIL : RIODENAZ@YAHOO.COM



Saturday, December 27, 2014

JJNM : Murtabak Cheese Kg Kurnia No1

J.J.N.M : JALAN - JALAN NAK MAKAN
MURTABAK CHEESE NO 1 - KAMPUNG KURNIA

 Bosan pulak petang-petang hujung minggu ini,jadi RA ajak si Jali ke Kampung Kurnia untuk menjamah makan Murtabak Cheese di sana.Sebenarnya kami ingat nak makan kat restoran tomyam,tapi bila lalu depan gerai nampak orang beratur panjang tu yang menjengah tengok.Rupa-rupanya inilah dia rupanya Murtabak Cheese Kampung Kurnia yang orang selalu kata-katakan tu. 

 Kat dalam gerai ini bukan hanya ada jual Murtabak,Kueh teow goreng basah pun ado.Harga RM5 sepinggan.Harga Murtabak Cheese tu RA di kenakan bayaran RM10 sajo.

Makan masa panas-panas pekena dengan Teh tarik + Kueh Teow Goreng masa hujan renyai-renyai kat sini memang menjanjikan.Nasib baik lah murtabak tu kongsi 2orang.Kalau makan sorang alamat makin berat lah perut RA ini.

 Inilah kedainya.Bagi nak nak beli bungkus tu di nasihatkan telefun dulu buat tempahan.Sebab untuk bungkus memang kena tunggu lama.Lainlah kalau nak duduk makan kat gerai cepat je murtabaknya sampai.Orang pun ramai jadi datang awal sebab malam diaorang tutup.

Pakej 3H/2M Lawatan Sehari Singapura & Uss

3Hari/2Malam Universal Studio Singapore &

1Hari Lawatan Singapura 

- Harga terbaru sah sehingga 30AUG 2015 -

 

Pakej ini termasuk :

2Malam penginapan di Danga Bay - Hotel berkonsep Boutique
Tiket masuk ke Universal Studio Singapura
Pengangkutan pergi dan balik dari Hotel ke USS (bas persiaran)
1Hari lawatan penuh ke Singapura (lawatan persendirian)


Cadangan Lawatan :

Hari 1 : Tiba JB daftar masuk hotel dan bermalam
Hari 2 : Berkumpul di hotel dan mulakan lawatan sehari ke Singapura
Hari 3 : Daftar keluar hotel dan bertolak ke USS dari hadapan hotel/Malam pulang ke JB
- Acara Tamat - 

Tempat-tempat untuk 1hari lawatan di Singapura :

- Studio Jalan Ampas
- Orchard Road @ Mustafa Centre
- Bugis Street (membeli t-shirt/keychain/pelekat peti sejuk dan sebagainya)
- Arab Street / Istana Kg Gelam / Masjid Sultan
 - Merlion Park / Marina Bay Sand
- Marina Barrage / Garden by The Bay
- Mt Faber Park


Bertolak setiap Ahad hingga Khamis : (Van/MPV)

  Min 2 - 3 orang  RM 705 seorang
Min 4 - 5 orang  RM 520 seorang
Min 6 - 7 orang  RM 460 seorang
Min 8 - 10 orang  RM 435 seorang


Bertolak setiap Jumaat & Sabtu (MPV/Kereta/Van)

Min 2-3orang  RM 605 seorang

Min 4-5orang  RM 470 seorang

Min 6orang   RM420 seorang

Min 7-10orang   RM 435 seorang

 

Harga Kanak-Kanak :

Kanak-Kanak Dengan Katil Tambahan = RM 240 seorang

Kanak-Kanak Tanpa Katil Tambahan = RM175 seorang

Kanak-Kanak berkongsi bilik dengan seorang dewasa = RM305 seorang


TEMPAHAN SILA EMAILKAN :

1.JUMLAH PESERTA 

2.NAMA PENUH KETUA ROMBONGAN 

3.NO TEL & EMAIL


SETELAH PENGESAHAN DI EMAILKAN DEPOSIT 50% HENDAKLAH DI BAYAR

BAKI BAYARAN BAYAR PADA HARI LAWATAN BERMULA


HUBUNGI SAYA ADAM @ NAZ
TEL : 0127709809 

 EMAIL : RIODENAZ@YAHOO.COM


Wednesday, December 24, 2014

Berjumba di Cuti Hari Natal

Sampai jugak kawan baik RA,Ally dan keluarganya ke JB ari nie.Katanya dah tiba malam semalam,tup tup hantar masej cakap dah tiba pagi-pagi buta jam 2 tadi.Mentol tau..nasib baik ada bilik hotel untuk korang pagi tu.Kalau tidak alamat tidur dalam kereta bawah pokok macam kes dulu-dulu lah yea.Jumpa pun dah tengah hari kat City Square.Jadi bermula lah sesi membeli belah di Komtar dan City Square.Ingatkan nak ke Taman Tema Angry Bird tapi terbantut sebab masa tak mengizinkan.(kalau masuk dah petang rugi sebab jam 6petang dah tutup).

Dari Komtar dan City Square kami ke The Duty Free Zone Stulang laut.Nak beli rokok untuk pekerja-pekerja bawahannya.Nasib baiklah abang kastam tak nampak,kalau nampak memang kena bayar duti cukai.Melepak dan berehat sebentar di Starbuck sebelum membawa mereka melihat tarikkan terbaru di Johor Bahru iaitu Skybridge.Teruja katanya.

Sempat lah rombongan Che Ally nie bergambar sakan bawah "skybridge" tu.Buat kenangan katanya.

Sempat jugak tu dia amik gambar RA.Alamak badan dah naik la pulak. Nampaknya RA kena mula masuk buat senaman nie.Asik makan je badan pun dah macam belon.

Tengok tu anak dara sorang tu.posing amik gambar bukan main lagi.Nasib baiklah dia tak mintak beli belon buih yang ada jual kat tepi jalan tu.

Dah puas berjalan kita makan malam di IT Root yea.Makan Chicken Chop yang terbaik di bandar Johor Bahru.Takpe malam ini RA belanja tetamu dari KL nie makan.Sampai sesat-sesat tertinggal sebab rambang mata tengok barang-barang yang di jual kat Pasar Karat.


Sunday, December 21, 2014

Lepak-Lepak minum petang

 Lama sudah tak lepak-lepak dengan kawan-kawan mengeteh RA sesejak sibuk dari awal bulan nie.Jadi hari ini pertemuan telah di buat di Restoran CupChai Bandar Baru Uda.RA baru je balik Batu Pahat terus menyinggah di sini.Janjinya jam 430petang tapi tiba jam 530petang sebab ada kesesakkan di lebuhraya Plus.Menu pilihan RA kat sini mestilah kacang poolnya.Abang Mork pulak nak sampaikan hajat dia menyerahkan oleh-oleh dari Medan termasuklah Kek Ambon.

 Untuk kaum ibu dia belikan selendang nie.Adalah berhelai-helai dia bawak dah macam kat Jakel pulak hehe.Aktiviti petang ini banyak tertumpu pada gosip-gosip kucing dan artis kilauan emas jek.Si Azie baru balik dari ambik kucing dia si Casper dari rumah pengajaan kucing.Mandikan kucing katernya. 

Haa inilah kucing dia si Caper,eh silap Casper tu.Muka dah lah jambu di tatang oleh mamat remaja purba lak tu,makin gedik's lah dua-duanya.

Nak tau haa inilah dia mak pada Si Casper ini.Mak angkat daaa...Mak kandung si Casper ini tah ke mana dah menghilang.Lepas beranak je dia serahkan pada keluarga angkat ni.Mungkin mak si Casper ini orang susah kot.Sian-sian.Apapun aktiviti makan-makan kami hari ini berakhir jam 715malam.Nak balik dah margrib lah.

Sunday, December 14, 2014

Lawatan Muhibbah ke KL Bahagian 3

Ok hari terakhir di sini.Permintaan dari semua yang ada agar hari ini nak bersantai sampai habis masa daftar keluar jam 12tengahari.Mereka nak mandi di kolam renang puas-puas.Memandangkan lepas daftar keluar nanti nak makan tengahari jadi pagi ini RA bersarapan ala kadar sahaja.Simpan sikit perut untuk tengahari nanti.

Inilah suasana pagi di perkarangan kolam renang.Sebelah hotel Holiday Villa ini ada tasik jadi pemandangan pagi di sini amat damai.Jam 10pagi semua dah turun ke kolam renang untuk bersantai.

Boleh tahan luas jugak kolam renang ini tercunggap-cunggap RA nak habis satu pusingan renang.Maklumlah dah lama tak berenang.Dah puas berenang inilah masa untuk bersantai.

Jam 12tengahari semua sudah menyerahkan kunci bilik dan daftar keluar hotel.Sementara menunggu bas tiba acara bergambar beramai-ramai wajib di ambil.Seterusnya meneruskan perjalanan ke Cyberjaya untuk makan tengahari sebelum menghantar pulang anak Kak Linda yang belajar di kolej berhampiran.

Menu makan tengahari kali ini sangat-sangat istimewa.RA bawa mereka ke restoran Nasi Arab iaitu Restoran Sana'a milik orang Yamen.Amik menu keluarga dua set yang leh makan untuk 30orang perrghhh memang terbaik makan sampai pengsan hehehe

Di tambah dengan roti nan dan air jus arab,lepas makan memang semua tangkap tidur dalam bas punya.

Makanan yang di sajikan kat sini memang sedap,berbaloi dan puas hati.Yang mana tak habis RA suruh tokeh kedai ini bungkuskan untuk kami bawak balik nanti.Pengurus di sini bilang nasi arab tu kalau di panaskan balik guna microwave rasanya akan sama sedap seperti baru-baru di masak.Jadi apa lagi bawak balik sorang dua bungkus lah hehehe.Dalam perjalanan pulang masing-masing dah tangkap ngantuk,kami singgah sekejap di hadapan Zoo Melaka untuk membeli oleh-oleh untuk di bawah pulang ke JB.Jam 9malam semuanya selamat tiba di JB meninggalkan 1001 kenangan makan-makan dan bercuti bersama keluarga tercinta.

Saturday, December 13, 2014

Lawatan Muhibbah ke KL Bahagian 2

 Sarapan pagi ini di Restoran Fuzion tingkat bawah sekali dan paling hampir dengan Theme Parknya.Sarapan di sini memang terbaik,sebab pelbagai menu dari masakan Barat,Jepun hinggalah masakan Malaysia di hidangkan di sini.Memandangkan musim cuti sekolah,memang orang sangat-sangat ramai bersarapan dan RA sendiri terpaksa beratur untuk menunggu giliran.Tapi memang berbaloi sebab menu di sini sangat-sangat menjanjikan.

Habis bersarapan RA mendapat tiket masuk ke Taman permaian Sunway Lagoon beserta dengan baucher makanan.Seorang dapat RM20 untuk makan mengunakan baucher tersebut.

Puas berendam main air & tengok wayang 5D , RA ke tingkat atas untuk ke Rumah Hantu Scream Park & Zoo.Tiba di pintu depan jam 230petang jadi memang tak lama menunggulah sebab pembukaan seterusnya jam 245petang.Apa pun rumah hantu ini terbaik sangat- sangat besar.

Tak lama di sini sebab jam 4petang RA dah naik ke lobi hotel menuju ke Sunway Piramid Mall untuk menjamu perut RA yang belum makan tengahari.Makan Burger King jelah sambil-sambil tengok hujan turun dengan lebat melimpahi Sunway Lagoon.Jam 6petang semua dah berkumpul di lobi hotel dan kami bergerak ke hotel seterusnya iaitu Hotel Holiday Villa Subang.Sebenarnya bilik di Sunway Lagoon tu penuh untuk hari ke dua tu yang terpaksa berpindah hotel.

Apapun hotel Holiday Villa Subang ini pun tak kurang hebatnya jugak.Bilik luas dan sangat-sangat selesa. 

Ada banyak guna kemudahan di sini termasuk kolam mandi bersaiz Olimpik dan jugak untuk kanak-kanak.Ada bowling.Tenis,Gim dan macam-macam lagi.

Makan malam kami di Palm Terrace Coffee House tingkat 2 hotel ini.Makan lagi kan....makan malam kat sini yang paling mahal RM100 nett.giler rabak mahal.Lepas makan semua sudah letih dan terus masuk bilik untuk istirehat


Friday, December 12, 2014

3Hari/2Malam Lawatan Muhibbah ke Kuala Lumpur

 Di berikan kepercayaan membawa sekumpulan warga kerja syarikat guaman untuk lawatan ke KLCC & Sunway Lagoon pada cuti minggu bersempena hari keluarga mereka.RA boleh katakan lawatan ini macam lawatan jalan-jalan cari makan + lawatan mesra keluarga.Hari pertama kami tiba di KL di sediakan menu buffet untuk makan tengahari.Menu utamanya ialah Nasi Beriani gulai kawah (maklumlah hari Jumaat katernya) di Kafe Rumbia Hotel De Palma. 

Jam 130 tengah hari kami dah mula bergegas ke KLCC untuk lawatan ke Petrosains.Ini semua nak beratur naik ke aras atas mengunakan kapsul masa katernya.Masa banyak terbuang menunggu giliran di sini,hampir sejam tersekat.Kalau tau baik naik tangga ke tingkat atas.

Macam-macamlah ada kat dalam nie...memang berbaloi bayar terutama untuk anak-anak belajar Sains dan teknologi.Habiskam masa dekat 3jam di sini sebelum kami semua ke Aquaria KLCC pula.

Puas tengok ikan di Aquaria,jam 7malam bergerak untuk makan malam di Restoran Rebung milik bersama Chef Ismail dan Sheikh Muzafar.Sedap ok daging masak salai dan pucuk ubi masak tempoyak dia.

Ada macam-macam menu kampung kat sini.Berbaloi bayar RM50 satu kepala untuk buffetnya.Kami dapat bilik yang besar sikit sebab kumpulan kami memang ramai.Apa pun memang terbaiklah makan kat sini semua puas hati.

Jam 9malam masing-masing dah mula letih.Jadi untuk tidak melingahkan masa kami semua bertolak ke Sunway Lagoon Resort tempat kami semua bermalam.Sementara tunggu kunci semua bergambar dulu yeaa...

Semua dah dapat kunci bilik masing-masing,masa untuk berisitirehat.Esok sambung lagi yea.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget