Tuesday, October 29, 2013

Berangan sekejap

Sesekali kalau nak berangan tak salah kan? kalau nak harap orang lain berangankan untuk kita memang tak akan lah.Jadi berkat godeh godeh laman sesawang terjumpa pulak laman "face on hole".Inilah hasilnya wajah RA setelah di ubah suai.Kalau ada sesiapa yang rasa mual-mual dan nak muntah tengok gambar di bawah ini sediakan plastik yeaa.

Captain America katernya.Terlebih verangan.Nak tengok gambar yang lain? 

 Suai padankan katernya.Jadi budak Dragonball la pulak

 Nie nak jadi askar ala filem The Expandable katernya

 Yang nie nak verangan jadi Tom Cruise pulak daaa..memang kuat berangan tul RA nie

 Ini pulak barisan-barisan rakan-rakan RA yang telah RA dajalkan mengikut kesesuaian

 Ini memang tak leh blah....kaki masing-masing panjang macam bangau

Charlie Angels pulak daaa

 Luke Mork Walker

 Pahlawan katanya

 Srikandi katerya

Cukuplah ini je yea...

Friday, October 25, 2013

JJNM : Kafe Mariners Pasar Karat

JALAN - JALAN NAK MAKAN (J.J.N.M) : KAFE MARINERS

Ini kali ke dua RA ke sini.Tapi kali nie nak makan lebih sikit,sebab datang semata-mata untuk makan malam.Nak tahu kat mana kafe nie? senang je kat Pasar Karat je.Cuma perlu letak kereta di hadapan pejabat pos bersebelahan Bank HSBC,kemudian jalan kaki tak sampai 5minit ke deretan rumah kedai dari depan HSBC tu.Kafe ini paling hujung dari deretan Bank Islam.

"Sirlon Stick"menjadi pilian RA,pilihan Azie "Chicken Chop".Pilihan Abang Mork "Lamb Chop" ber sama "Onion Ring".Harga kat sini memang berpatutan dan sesuai bagi yang mahukan suasana yang santai dan kozi.

 Kerusi yang kami duduk pun mengunakan kerusi lama kapal terbang.Klasik sangat kan.haha.Bolehlah,sebab RA suka dekorasi di kafe ini,macam dalam drama bersiri "Friends".

 Sempat lah juga berpelesiran dan bergambar di sudut-sudut kafe yang menarik perhatian RA.Nak guna kamera sendiri tak berapa cantik sangat,jadi kamera Azie dan Abang Mork lah yang jadi mangsa.

Pesanan RA kalau nak ke sini , kena datang awal sebab kalau lambat attau kalau hujung minggu memang susah nak dapat tempat letak kereta,maklumlah Pasar Karat menjadi tumpuan pengunjung berlibur di hujung minggu.Makanan kat sini jangan risau,memang menjanjikan.Wah promosi nampak?? untung lah tuan kafe ini dapat promosi percuma dari RA kan hahaha...


Sunday, October 20, 2013

KL Menjerit RA datang lagiii

KLCC bangunan mercu tanda Kuala Lumpur.Bangunan yang di buat mengunakan besi ini memang tak bosan memandang.Hari ini RA ke Kuala Lumpur menghilangan kebosanan dan menemani abang Mork ke KL dan Abang Yunus pulang ke JB.Giler?? haha memang giler , memang nak abiskan masa atas lebuhraya je hari ini.

Jam 1130pagi bertolak dari Johor Bahru mengunakan lebuhraya Utara - Selatan haa kenalah tunggu abang Mork datang dengan tunggangan Nissannya tu.Wah banyak betul moto besar lalu kat sini nak ke Melaka ada perasmian "Bikers Melaka" katernya...tah yea tah tidak kita nie percaya jelah maklumlah bukan orang moto.Jam 145petang tiba di R&R Senawang perut pun dah lapar jadi berhenti makan tengahari kat sini jelah.Menu utama Yong Taufoo + Nasi putih.Makan dulu yea.

 Jam 215petang kereta kami pun masuk ke Kuala Lumpur,sesak sikit lah kat depan Station Petronas Sungai Besi,tapi kembali lancar selepas itu.(dah macam membaca trafik lak)

 Nak tunggu Abang Chu habis mengajo kat Space UTM jalan Semarak katernya.Tapi akhirnya berjumpa di KLCC sahaja.Sampai-sampai terus nak makan kat "Dome" lapar sebab tak sarapan lagi katernya...(banyaknya katernya)

Amboi menu tak hagak-hagak,Fish & Chip kau.Pakkal dah makan tengahari kat R&R tadi,Jadi RA pesan air jelah.Espreso Milk shake.(tul ke) tapi ada Espreso lah

Terlanjur dah sampai KLCC nie jalan-jalan lah kejap pusing amik gambar di sekitar.(padahal dah berapa kali ke sini)

 Jadilah amik sikit-sikit gambar dah cukup,sebab ada orang tak larat nak jalan sebab kaki dah naik sakit.Tapi bergambar tetap nak berkepak

 Tak lama kul 530petang RA,Abang Yunus dan Azman bertolak pulang ke Johor Bahru.Tu pun setelah RA sempat sambar beli baju kt Uniqlo KLCC.Baju nak ke Zurich katernya (konon)

Perjalanan yang jauh kena mulakan dengan solat jamak dulu yea.Jadi singgah sebentar kat R&R Serdang jap sebelum pulang ke JB.Alhamdulillah jam 11malam RA dah sampai ke rumah.Laju jugak si Azman ini memandu.

Sunday, October 13, 2013

Terminal Feri Puteri Harbour

 Terminal Pelabuhan Feri Puteri Harbour yang baru sahaja di bukak tapi RA baru berkesempatan ke sini hari ini.Besar dan cantik tempatnya.Tapi sayang,kidmat feri ke Batam telah di tamatkan operasinya dan hanya mula beroperasi semula pada 1 November2013 nanti.

 

Persis lapangan terbang pulak dah tempat ini.Luas dan selesa.

Sekali pandang tak rasa macam kat terminal feri pulak.Ada skrin TV yang besar dan jadual perjalanan feri.Kurangnya pengangkutan awam dan jauh dari bandaraya Johor Bahru menjadikan tempat ini sunyi.Buat sementara perjalanan Feri dari sini ke Batam dan ke Singapura hanya akan beroperasi sepenuhnya pada 1November13.

Di harap tempat ini akan popular dan setanding dengan yang di Stulang Laut.Mungkin pihak pengurusan kena menyediakan pengangkutan awam yang lebih kerap ke sini.

Jambatan Link ke2 yang dapat di lihat dari luar Terminal Feri ini.Perjalanan ke Singapura paling hampir sekali cuma mengambil masa sejam.


Saturday, October 5, 2013

JJNM : Mee Kolok & Char Mee Hutan Bandar

J.J.N.M : JALAN-JALAN NAK MAKAN

NASI AYAM PENYEK , MEE KOLOK & CHAR MEE HUTAN BANDAR

Selamat Pagi semua,hari ini RA nak ke gerai Mak cik Kerek yang menjual Mee Kolok di Hutan bandar.nak tahu kenapa RA panggil makcik ini kerek? sebab muka dia asik masam dan nak marah-marah je bila pelanggan datang nak beli mee kolok atau char mee nya.Tapi pagi ini RA terkedu sekejap sebab hari ini suasana di Gerai ini nampak lebih tersusun dan ceria.Mak Cik yang kerek tu mukanya ada senyum....hehe.Siap berbual-bual lagi kat atas meja pelanggan.

Cara pembelian pun dah di naik taraf,Hari Sabtu dan Ahad dia guna no giliran.Satu pinggan satu no.Biasalahkan nak masak Mee Kolok dan Char mee nie memang leceh sikit dan mengambil masa.Olie dan Azie siap beli sampai 4mangkok.Tapi RA hanya makan Nasi Ayam penyet je kat gerai sebelahnya.

Kat sini ada cendol dan Roti Jala tau.Jadi boleh la makan selain dari yang RA ceritakan di atas.Tak banyak yang RA leh ceritakan cuma apa yang pasti makanan kat hutan bandar ini pelbagai dan menjanjikan.Mee Kolok dan Char Mee yang halal setahu RA cuma ada di sini sahaja.Jadi bagi yang tak berkesempatan ke Sarawak atau rindu nak rasa Mee Kolok dan Chaer mee, RA syorkan ke gerai makcik kerek yang dah tak kerek ini.Nama kedainya "Atirah Eatery".Memang menjanjikan dan kenyal mee nya.Selamat mencuba.....


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget