Tuesday, April 30, 2013

Villa Warisan JA Ulang tahunnya

Cantik kan tempat nie.Inilah dia Villa Warisan J.A yang terletak bersebelahan dengan sekolah St John dan selang 200meter dari rumah Menteri Besar Johor.Villa ini berkonsep seni warisan Melayu & sememangnya penuh dengan ukiran-ukiran kayu.Ia di jadikan inap desa atau lebih di kenali sebagai Homestay.Ada terdapat 8bilik suite,1bilik utama,1 chalet bujang dan 2 chalet kelamin.

Sebenarnya malam tadi RA berkesempatan kesini atas jemputan seorang teman sekolah RA iaitu Eddie Saori yang meraikan majlis ulang tahun kelahiran isteri dan juga ulang tahunnya sekali.Kami makan ala buffet di sini bermenukan masakan Melayu traditional iaitu Nasi putih,Udang masak merah,Rendang Ayam,Isi ikan, Ikan kering sambal belacan dan pelbagai menu lain termasuk rojak dan kueh muih traditional.Terasa seperti di istana zaman silam pulak.Ramai jugak yang datang malam tadi.ada JJ,Lydiana,Faizal,Hamsiah,Diel-Mamak,Ude Kiron,Mijot,Juriah,Salina ,Aween,Ny ,Ziela (marah ko nama dia tak di sebut) dan kenalan terdekat eddie dan isterinya.(yang tak di sebutkan nama jangan marah ha)

Acara makan di mulakan pada jam 830 malam kemudian di sertakan dengan acara potong kek dan kemudian penyampaian hadiah kejutan dari isteri tercinta kepada Eddie yang berupa sebentuk cincin bertahtakan permata.Permata apa tak tau lah pulak RA sebab RA kurang arif sikit.

 

RA makan pun ala kadar je sebab sebelum ke majlis ini RA kan ada majlis penutup di Clark Hatch di Danga Bay.Penuh dengan makanan perut RA malam ini.Jadi selepas kenyang RA membuat tinjuan di sekitar villa.Dari tingkat satu ruang tamu,dapur hinggalah ke tingkat 2 kemudian ke kamar tidur.Kalau nak tahu harga sebilik di sini berharga RM250 semalam.

Ini adalah ruang dapur yang mengunakan kayu jati.Hampir kesemua ruang dalam rumah ini mengunakan kayu.

 

Dan ini pulak antara gambar-gambar yang sempat RA tangkap mengunakan kamera Cik Puan Aween,sebab kamera Ra tertinggal kat rumah lah.

Dalam banyak-banyak ruang,RA tertarik dengan ruang bilir airnya yang mengadap Bandaraya Johor Bahru bersama tap mandinya yang begitu romantik.

 

Ini pulak antara kamar tidur dan ruang tamu yang sempat RA rakamkan di dalam kamera untuk tatapan pembaca blog RA.Cantik kan??

Segulung terima kasih buat Eddie Saori dan isterinya yang menjemput kami semua datang makan malam di sini menraikan ulang tahun kelahiran mereka.Moga di panjangkan umur dan jodoh,di murahkan rezeki dan di berikan kesihatan.

Clark Hatch Excite dalam kenangan

Akhirnya hari ini adalah hari terakhir "Clark Hatch Excite Fitness Center" beroperasi di Danga Bay.Mulai esok ke semua ahli di sini kena berpindah ke Excite Fitness Center yang berada di Danga City Mall.

Sayu jugak bila hati ini nak meninggalkan Kelab kecergasan yang banyak meninggalkan kenangan manis.Bayangkan hampir lebih 6tahun RA menjadi ahli di sini tetapi akhirnya ianya di tutup.

 Hari ini jamuan penutup dan meraikan ahli-ahli telah di adakan di sini.Makanan yang di sediakan pun memang untuk membajak lemak.huhu.Hari ini terpaksa tukar waktu bekerja dengan rakan sekerja sebab nak balik awal semata-mata nak meraikan majlis ini.Jam 6petang RA dah pun tiba terus amik makanan.Sejurus selepas itu gang-gang yang lain pun datang habis riuh rendah ruang makan kami haha.Tengok tu pantang nampak kamera semua giler nak bergambar jek.

Hampir 6tahun RA kat sini tak terpikir pun nak bergambar kat depan ruang tamu kelab ini.Inilah kali pertama RA bergambar di sini mengunakan kamera RA sendiri.

 Kenalkan inilah dia jurulatih RA iaitu June yang selalu bikin gamat di kelas basikal dan Zumba kami semua.

Lepas puas makan jadi semua naik ke ats studio untuk berzumba dari jam 7malam - 8malam bersama jurulatih June.

Inilah gim yang banyak meninggalkan banyak kenangan manis RA selama 6tahun ia beroperasi di DangaBay.Untuk pengetahuan semua gim Clark Hatch dahulunya beroperasi di Festive Mall DangaBay tetapi setelah Festive Mall dirobuhkan ia di pindahkan ke Lot Pejabat yang berdekatan.Di Festive Mall RA menjadi ahli selama 2tahun sebelum berpindah di lot pejabat selama 5tahun.Jadi kenangan selama 8tahun memang banyak meninggalkan memori yang indah.

SELAMAT TINGGAL CLARK HATCH &

SELAMAT DATANG EXCITE FITNESS CENTER

 

Sunday, April 28, 2013

JJTW : Iron Man 3

J.J.T.W : JALAN - JALAN TENGOK WAYANG

IRON MAN 3

Hisshh hari ini adalah kali ke dua RA tengok cerita ini.Kali ini bersama Olie,Ozie dan Kak Rovita sekeluarga.Rancangnya nak tengok filem ini hari Sabtu petang tetapi memandangkan semua ke sebukkan dengan hal duniawi jadi di tunda ke hari ini.RA dah tengok dulu cerita ini hari Jumaat malam yang lepas.Malam ini kami semua berubah angin menukar tempat menonton wayang dari tempat yang biasa di TGV Bukit Indah ke Lotus Cinema Plaza Tasek.

Haa macam inilah jadinya bila hero bertemu dengan hero (katernya).Apa yang dapat RA katakan di sini cerita Iron Man kali ini lebih berkonsepkan drama dari filem.Jalan ceritanya sedikit drama dan kadang-kadang terlebih lucu dan tidak sesuai untuk sebuah filem Adiwira.Tapi bolehlah menjanjikan lah


Yang penting kalau nak tengok cerita ini jangan tengok dalam bentuk 3D yea.Memang tidak berbaloi sebab tak ada banyak pun effect 3D dalam filem ini.Jadi jangan membazir,tapi kalau masih berdegil jugak,silakan....lagipun itu duit kamu bukan duit RA kan.heeee.Tayangan filem kami jam 730malam dan habis jam 930malam kami terus mencekek di medan selera yang berdekatan (selang 4 blok jalan dari rumah Olie dan Azie je).Jam 11malam baru habis bergosip dan pulang ke rumah masing-masing.

Sunday, April 21, 2013

Burger King Taman Tasek pulak lah

 Lama dah tak makan Burger King,jadi petang tadi selepas RA meneman Olie,Azie,Kak Rovita dan abang Yunus makan Nasi Ayam Penyet di Medan selera sebelah Bomba Larkin,mereka kena meneman RA dan anak-anak mereka makan Burger King di Taman Tasek pulak.Inilah hasil tangkapan yang dapat RA sambar hari itu.Set Spicy Chicken & Crisp bersama kentang goreng dan Air berkabonat.

Biasalah si Clady,Owen,Emely,Alice,Sofia & Syahada termasuk RA memang berjiwa muda.Jadi pilihan kami pun mestilah makanan yang di makan oleh orang-orang muda.hehehe.Asik-asik ayam penyet je boring jugak kan....

 Dari Petang bawak ke malam kami melepak di sini.Dari penyaman udara di dalam restoran yang kurang sejuk sampai bertambah sejuk kami di buatnya.Jadi kami sambung makan di luar perkarangan restoran sambil menunggu Nik sekeluarga tiba.(nak ikut makan sama katernya).Dan macam ginilah jadinya jika si bapak mendodoikan anak perempuannya tidur.Memang tak lulus yea.

Bosan pulakkan kalau duduk berbual dan bergambar sajakan.Macam takde modal pulak nak bercerita.


Haaa kau tetiba je abang Yunus bangun pergi ke kereta dan bawak pisau bersama limau bali yang di belinya dari Perak 2minggu lepas.Panjat boboi dan kengkawan yang lain.

 Kononnya nak tanda kertas peperiksaan pelajar UTM akhirnya di tutupnya kertas tu di potongnya limau bali dan di berikan kepada kami sorang seulas.Haa pelajar-pelajar UTM jurusan Kejuruteraan Awam,jangan nak salahkan RA pulak kalau keputusan peperiksaan anda lewat keluar sebab bawak Pensyarah awak ini keluar yea.Sebab jam 930malam kita semua dah balik rumah pun.(tak lama)

Kambing Kuzi di majlis kenduri

 Nampak macam nak bakar sesuatu je? haa sebenarnya RA pun tak perasan yang malam semalam ada majlis kenduri di rumah Abang Zul.Nasib baiklah si Jali telefun suruh RA amik dia dan bawa sekali pulut kuning yang dah ditempah.Kalau tidak mestilah masam muka abang Zul dan isterinya nanti..

Selain majlis kenduri doa arwah dan selamat di adakan juga majlis ulang tahun abang Zul.Ermm patut lah nak sangat buat pulut kuning sekali.Mungkin dah rezeki RA datang sini malam semalam,sebab kami di jamukan dengan daging salai kambing kuzi.Tengoklah persiapan nak membakarnya.

 

Penyataan cahaya kurang memuaskan yea sebab RA segan nak amik gambar ini depan-depan maklumlah ramai orang yang datang malam tu. Menyelerakan betullah daging kambing ini.

Kalau nak tahu malam tu RA,Jali dan Dean makan sampai 3pinggan daging kambing ini.So Dean lagi lah siap sedut tulang sum sum kambing lagi.Malam yang betul-betul mengenyangkan.Terima kasih tuan rumah atas jemputan.

Saturday, April 20, 2013

JJNM : Restoran Pak Lah UTM

J.J.N.M : JALAN - JALAN NAK MAKAN 

RESTORAN PAK LAH @ UTM - SCHOLAR'S INN

Wah Sabtu pagi ini RA dah bersiap siap untuk makan tengah hari di dalam UTM Johor.Ada restoran masakan utara di dalamnya yang terletak bersebelahan dengan Scholar's Inn milik UTM.Nama restoran ini Restoran Pak Lah.Masakan ala utara di masak dengan selera orang Johor.Hasilnya inilah dia makanan yang dapat di sambar oleh "TEAM MENGETEH RIO".Bersama Olie,Azie,Nik,Fuad,Kak Rovita,Abang Yunus dan keluarga masing-masing kami makan tengahari hari di sini.

 Ayam & Ikan Bakar bersama ayam percik, sayur goreng bersama lemak gulai Nangka dan gulai ikan talapia menjadi pilihan kami.Sambal belacan + Cincalok menambah bangkitkan selera RA,Abang Yunus Olie dan Kak Rovita...Yummm-yummm.

Yang tidak mahu makan nasi campur ada pilihan Nasi Minyak dan Nasi Beriani juga di sini.Pilihan ini pastinya pilihan Fuad & Nik Sekeluarga.

Dua jenis pilihan mereka ini pastinya membangkitkan selera.Lapar la pulak bila tengok gambar-gambar ini.

Restoran Pak Lah ini betul-betul bersebelahan dengan Scholar's Inn,hotel-Apartment milik UTM yang di sewakan kepada sesiapa sahaja.Tujuan utamanya adalah untuk kemudahan ibu bapa pelajar UTM yang datang dari jauh untuk menyewa apartment berdekatan.

Selera kami tengahari itu memang betul-betul terbuka.Terutama selera tukang penunjuk jalan kami ke restoran ini En Habang Yunus.Yealah ada orang bangun dan hidangkan makanan depan meja dia kan...Sukalah tu.Nasib baik tak meleleh air mata hehe.

 

Bukak meja terus yea bila perut dah berbunyi.Gambar nak amik pun dah tak berkepak.

Generasi-generasi pun suka yea dapat makan kat sini.Tapi macam biasalah sayur mesti tak mau makan.

Dendang gendut tapi kecapi,kenyang perut suka hati.Haa suka hati lah tu. 

Baru je lepas makan kan...Jadi rehat-rehat sekejap di sekitar apartment yang bersebelahan restoran Pak Lah tu.Sesi gambar tidak berkepak di mulakan (berat makan dah tak leh nak kuarkan sayap)

Tajuk gambar kat bawah ini ialah : Menumpang kasih (pahamkan je lah yea)

Ini pulak : Tak tertampung kasihnya...(huhu)

Macam biasalah,kalau keluar takde berangkai - rangkai memang tak sah di panggil Abang Yunus...Katanya nanti orang cendol tu merajuk kalau kita tidak singgah ke sini.Jadi sesudah selesai urusan makan kami di Restoran Pak Lah,RA dan yang lain-lain menuju ke Cendol Mak Siti pulak.Menghilangkan dahaga katernya.

Gerai Cendol Mak Siti terletak di tepi lebuhraya Skudai - Pekan Nenas.Jadi hati-hati jika nak berhenti meletak kenderaan di tepi jalan.

Dah banyak kali RA buat liputan kat sini,jadi tak perlu di perkenalkan lagi yea.Cuma menu terbaru kat sini ada asam laksa,Mee rebus dan karipap pisang.

Kalau boleh tu pelbagaikan air kat sini yea tuan kedai.Takkan cendol je kot? huhu.Nak gak cuba minum air kelapa ke tebu ke.hehe...Aura artis Kilauan Emas yang datang petang itu terus menyinar,kedai yang mulanya tak ramai orang berpusu-pusu berhenti kereta nak minum sambil tengok muka artis kilauan emas ituuu...

Menjanjikan.....




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget