Tuesday, October 23, 2012

Makan Malam di Malam Itu...


Nah ini baru betul makan malam.Pesan Asam pedas kepala Ikan,kerabu mangga & sayur kangkong goreng belacan di Malay Village Nusa Bistari.Semuanya gara-gara ada yang belum makan tengahari bawak sampai ke malam perutnya.Saja nak cerita apa yang aku makan pada 2malam kebelakangan ini.Hari Ahad yang lepas si Olie & Azie ajak makan malam kat luar,walaupun perut masih lagi kenyang sebab makan sambal telur puyuh dan gulai lemak labu yang Kakak ipar aku bawak tengahari tu aku pergilah jugak menemankan kawan-kawan yang lain untuk makan malam.

 

 Yang anak-anak jugak tidak lepaskan peluang makan segala macam makanan pada malam tu.Aku pun dah lupa apa benda yang diaorang makan masa tu

Antara makanan yang aku ingat diaorang mintak malam tu ialah

ASAM PEDAS KEPALA IKAN (IKAN MERAH)

NASI BUMBU AYAM MALAY VILLAGE

DIM SUM (4JENIS)

KERABU MANGGA

UDANG GORENG BUTTER

KANGKONG MASAK BELACAN

NASI GORENG SEAFOOD

KUEH TIEW GORENG

PARI BAKAR 

TELUR DADAR

Lain-lain aku tak ingat,yang ingat jumlah kesemuanya RM295.00 (mahal jugak tu)


Ok kita tinggalkan kisah makan di Malay Village itu dan cerita pulak pasal makan malam pada malam semalam.Ini jek yang mampu kawan...huhu.Sambil makan bungkus kat rumah bukak radia Best 104 dengar lagu keroncong malam-malam.(lagik)

Nasi Lemak Buah Bidara,sayang selasih hamba lurutkan.

Hilang emak hilang sedara,kerana kasih hamba turutkan (wahhh)

Bersama Burger Kampung Istimewa (lebih sedap dari McD & Burger King Tau)

Nasi Lemak + Telur  = RM2.00

Burger Daging Special = RM 2.50

Jumlah makan malam pada malam semalam RM4.50


NOTA PERINGATAN :

Tapi jika anda ada ujian peperiksaan malam-malam,pastikan makan dulu yea.Kalau tidak nanti muka anda akan kelat-kelat dan pensyarah anda akan tersenyum kambing (sebab dia dah makan dulu kat warong)



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget