Sunday, September 30, 2012

Minum Petang di Tropical Inn Hotel

 Ini lah orang-orang penting yang menjayakan minum petang di Tropical Inn Hotel semalam.Kak Rovita a.k.a ROBITAH (ejaan bahasa baku) ialah orang yang membuat tempahan meja makan kami dan Abang Yunus yang bermurah hati belanja kitaorang semua makan pada petang itu.(gambar dia kat dalam kad tu dah macam ketua kumpulan Fantastic Four....tutor tu)

Ini lah menu-menu utama pada petang tersebut.Nasi Bukhari dan ayam masak kurmanya sangat-sangat sedap yea.Aku cuba Mee wantannya pun sedap.Abang Mat pulak nampaknya mencuba menu ala carte iaitu mee goreng mamak.Ada roti canai,tahu sumbat,daging kambing masak merah,kek,kueh dan manisan lain,betul-betul membuka selera kami pada petang itu walaupun pilihan menu tidak banyak.Tapi berpatutan dengan harga yang di tawarkan iaitu RM24 nett

 

Pada petang itu juga Nik menyerahkan pelekat peti sejuk yang di belinya ketika berada di Kuala Lumpur tempuh hari.Sebenarnya minum petang pada hari tu adalah atas permintaan abang Yunus yang memasang niat untuk belanja kitaorang makan sempana ulang tahunnya. 

 

 Muka-muka penuh kecerian yang hadir pada petang itu.Pak cik makan besarrrrrrrrrrr katernya.Dia dapat hadiah lagi kau.

 Anak-anak duduk kat meja lain yea.Maklumlah anak-anak gosip pasal dunia artis Korea je....mak-mak dan ayah-ayah gosip-gosip dunia artis Malaysia dan Indonesia je (kadang-kadang pasal artis pulau)

Ini pulak menu pencuci mulut kami pada petang itu.Orang cakap ala-ala sambil gosip sambil mengunyah

 Petang tu meja yang paling lama duduk di sini ialah meja kitaorang lah.

Sampai pelayan cakap "kami dah nak tutup meja buffet".

Tapi kami jawap "buatlah,tapi kami nak duduk-duduk dulu boleh?".

Biasalah nak bukak hadiah sarung tangan golf & topi lagi...

Mengomel-gomel sambil minum kopi sedar tak sedar dah pukul 430petang,jadi sesi terakhir bergambar beramai-ramai pasti tidak di lepaskan.Dia mesti nak duduk depan punya...

Friday, September 28, 2012

Kotaraya Sekarang Galleria

 

 Dah jejakkan kaki di Kotaraya JB? Owwhhh,sekarang ini Kotaraya dah berwajah baru dengan nama yang baru iaitu "GALLERIA @ KOTARAYA".Lepas Margrib tadi aku berkesempatan menjamu selera di sini.Bertempat di Medan selera ala Kopitiam yang terletak di aras bawah komplek ini,aku bersama teman merasai rojak asma Larkin yang terkenal dulunya di sini.Tapi harapan aku tidak kesempaian sebab kedai yang dahulunya tidak lagi membuka gerainya di medan selera ini.Jadi aku cubalah rojak asma di satu lagi kedai di sini.Ternyata rasanya tidak menepati selera aku.Rasa kuahnya sangat tawar yea.Harganya boleh tahan mahal juga RM12 untuk sepinggan begini.Pada aku kalau rasanya sedap aku tak berkira sangaat dengan harganya,tapi...argghhh sudahlah.Mungkin sewa lot medan selera baru ini lebih mahal dari yang dahulunya,sebab itu harga makanan-makanannya sudah naik.

Aras bawah ini dahulunya pasaraya UO,tapi telah di ubahsuai menjadi Medan selara ala kopitam seperti yang di buat di banyak medan selera di Singapura.

Nampak kan dekorasi dan mainan lampunya nampak lebih segar.Penghawa dinginnya pula sangat-sangat sejuk,sesuai dengan dalamannya yang nampak moden


Ini pula bahagian tengah komplek ini.Masih banyak lot kedai yang belum memulakan operasinya sejak ianya di buka pada Hari Raya lepas.Cantik kan? Nampaknya Johor Corp mengeluarkan modal yang banyak untuk membangunkan semula komplek ini setanding dengan komplek-komplek yang baru di buka.

Aras 3 hingga ke 5 komplek ini masih lagi belum di buka untuk orang ramai sepenuhnya.

Aku pasti komplek membeli belah ini akan menjadi saingan kepada komplek-komplek baru yang lain.Mana tak nya saat ianya di ubahsuai,City Square (jirannya paling dekat) pun memulakan pengubahsuaian bagi menandinginya. 


Ini pula bahagian pintu masuk, kaunter bertanya dan ruang legar yang dahulunya terbuka di tutup dan berhawa dingin sepenuhnya.Lebih luas dan kemas.


Ini pula di bahagian luar komplek.Mereka ada buat cabutan bonanza sijil simpanan premium BSN di samping persembahan kugiran dan band.

Nak jugak bergambar kat lampu-lampu cantik ini.Wajib buat kenang-kenangan


Dari luar komplek ini dapat di lihat pengubahsuaian yang begitu ketara.Sangat cantik dan nampak lebih glam dengan mainan lampu di luarnya.

MOGA MAJU JAYA GALLERIA @ KOTARAYA

Salam Jumaat : Sifat-Sifat Mahmudah

SALAM JUMAAT 

Salam Jumaat kali ini mengupas dan bincangkan tentang sifat-sifat Mahmudah yang patut ada dalam diri setiap muslim terutamanya saya...



Thursday, September 27, 2012

Ulang Tahun Habang Chu

 Haaa tengoklah tu kek Hari Jadi sapa? Siapa lagi kalau bukan Abang Chu kita yang suka buat "peace-peace" tu.Malam semalam jam 830malam majlis meraikan hari ulang tahun dia telah di adakan oleh aku dan kawan-kawan.Kitaorang pakat ramai-ramai ajak lepak makan kat "Chemek Kopitiam" jer yang kat Jalan Padi Emas Bandar Baru Uda (belakang Myden Mart & sebelah kedai Avon).Kehadiran paling tercorot pada malam itu ialah Olie dan Azie yea dan tahniah buat Kak Rovita dan Kak Ros yang datang tepat pada masanya.Tengoklah mulut "Birthday Boy" kita malam tu,tersenyum lebar.


Mee Goreng Basah Special menjadi piilihan aku malam semalam di samping tambahan "Murtabak Pekan" yang terkenal di Pahang.Tapi tak tahulah murtabak yang ini sama macam kat Pekan,Pahang tu,sebab yang kat Pekan Pahang tu pun aku tak pernah makan lagi.

 Boleh tahan sedap jugaklah Murtabak ini.Intinya tebal dan ada jeruk bawang warna merah lagi di sertakan bersama kari dalca.

 

Bagi kaum-kaum ibu dan di tinggalkan di Johor Bahru kerana suaminya menjalankan tugas demi negara (katernya) hanya mampu makan bubur Nasi berulamkan sayur kangkong masak belacan,Ikan Bilis Goreng,telur asin dan Ikan masin sahaja.Maklumlah segala apa yang makan terasa tawar je bila suami tak ada di sisi.Tersipu-sipu Kak Ros tersengeh dan kak Rovita pula mengesat air mata yea?? (anak kat sebelah tu dah pengsan dah) Kesiannn.....

Kesian si Emely sampai terlentok-lentok mengantuk ke letihan.


Takpelah memandangkan Hari Ulang tahun kelahiran dia,kita kuarkan lah banyak sikit gambar dia kat dalam blog ini.Kang nanti cakap tak aci pulak kan.(lawan tokeh blog yea)

 Inilah suasana di Kopitam ini dan sekitarnya.Cukup sibuk dengan orang dan kenderaan yang keluar masuk.Gerai yang kat dalam gambar ini gerai yang menjual Murtabak Pekan tu lah.

 Anak-anak pulak amik bahagian dalam gosip-gosip dunia artis muda-mudi dengan menempah satu meja untuk diaorang sahaja.


 Jam 1015malam dah nak kena gerak pulang.Maklumlah esok ada yang nak ke sekolah dan kerja.

 Tapi sesi terakhir sebelum pulang mestilah nak kena ada.Sesi bergambar macam nak rak bersama-sama lah,apa lagi.Kalau takde nanti tak sah pulak katernya.Tak pasal-pasal nanti dia cakap "Tak Aci".(Aci-aci bukak pintu yang masa satu pun aku tak tahu lah).Comel Keknya macam orangnya jugak...hehe


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget