Thursday, August 23, 2012

Bersatey colok di Syawal ke 4

 Diam tak diam dah Syawal ke 4 kan.Cepat je masa berlalu.Kawan baik aku dari KL,Cik Puan Ally dan adik-adiknya turun ke JB untuk berhari raya di rumah saudara maranya di sini.Dah terlanjur dia kat JB,aku kena lah layan tetamu yang datang dari jauh ini.Nak ajak datang beraya kat rumah aku,jadual berhari raya diaorang padat dengan lawatan ke rumah saudara-maranya.Jadi jam 10malam semalam aku suruh dia ke Dataran Bandaraya je untuk pekena Satey Colok.

 

Sikit lah punya ramai umat yang datang untuk makan malam di sana semalam.Nasib baik ada satu meja yang kosong sempat aku amik sebelum orang lain tibai.Gerai Steamboat (satey colok) yang aku pilih malam itu adalah gerai no 13.Siap aku bolot enam kerusi lagi.Tapi akhirnya terpaksa akur bagi kerusi tu pada orang lain sebab mak-mak dan kakak-kakak tu lambat sampai.Tak habis-habis dengan "on de way" nya.Jam 1040malam baru lah diaorang ini sampai.Boleh tahan sedap jugak kuah steamboadnya.Kawan aku Zack pulak makan mee bakso peeerhhh kuah supdia sedap daaa.....Harga RM4 jek.


 Haaa inilah dia muka si Ecah dengan mak nya Ally.Amboi kalau Uncle amik gambar , tak mo "posing" maut pulak dia yea.Malu-malu konon depan mak dia dan tu senyap je mulut.Tapi bila dah dapat duit "angpau" dari Uncle Naz dan Uncle Zack,baru lah kuar suara dia "uwit ini Ecah yang punya" hehe..cubit pipi tu baru tau.

Dah jam 12tengahmalam mata pun dah mula mengantuk dan si Ecah nie pun dah tertidur,jadi kitaorang pun berangkat pulang.Ari ini diaorang semua balik ke KL semua..Bawak kereta hati hati yea Ally....

 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget