Thursday, July 26, 2012

Sketsa Di Bulan Puasa

Puasa yea kawan-kawan?? kat sini nak kongsi sama-sama sketsa di bulan puasa yang mungkin kita dulu-dulu pun penah macam ini kan.

 

 Mula-mula pasang niat berpuasa,lepas tu niat tak mau nakal-nakal di bulan puasa.Sebab umur dah makin meningkat,jadi kena lah puasa.


Lepas tu Tidur awal.Esok dah nak puasa,jadi malam nie kena tidur awal.Nanti Sahur jangan lupa kejutkan saya yea...

 

Tetiba tengah tidur syok-syok Mak pun datang kejutkan suruh bangunnnnn sahurrrrr...Malassnyaa nak bangun.Kalau ada Ho,Ho.Ho Holick kan bagus.....


Dah tu kat sekolah@tempat kerja jumpa kawan-kawan nak gosip-gosip tak boleh,nanti tuhan marah.Pahala kurang....Jadi bual pun pasal keadaan semasa je lah yea....

 

 Balik kerja mesti bawak makanan untuk di masak di rumah.

 

Tapi masa cuti-cuti macam nie lah keadaan diri saya bila berpuasa

 

Masa nie lah macam-macam makanan yang keluar dalam fikiran kita kan...bual pun pasal makan je.

 

Bila Mak masak kat dapur kita pun sibuk lah nak menolong.Tapi selalunya buat kecah je..hehe


Bila dah petang sikit,haaa mula lah sibuk nak ke bazar Ramadhan beli apa yang patut dan tak patut.

 

Masa ini nak tunggu azan Margrib kat rumah.Nak bangun pun dah tak larat


 Yang makan kat luar tu,kalau tak mahu makan Buffet tu boleh lah makan cara Ala-Carte


  Kenyang dah...Alhamdullilah!!!!


BILA DAH NAK DEKAT RAYA MULA LAH CUBA BELIK-BELIK BAJU RAYA & PAKAI DI DEPAN CERMIN 



 SELAMAT BERPUASA SEMUA......!!!!!!!!!!!!!

 



2 comments:

Kak noni said...

cutenya... you ni sangat kreatif...

RioAzzaro said...

haha,suka-suka je kak noni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget