Sunday, January 1, 2012

Sketsa Kembali ke Sekolah Dialog Kotaraya - Harian Metro



Setiap kali musim cuti sekolah berakhir,setiap kali itu lah aku akan teringat akan sketsa dalam Harian Metro - Dialog Kotaraya lukisan Juragan.Walaupun beliau tak sehebat Dato Lat,tapi lakaran-lakaran kartun beliau memang memenuhi citarasa aku.Salah satu sketsa lakaran kartun beliau adalah seperti di atas ini.Pasti setiap tahun aku akan terkenangkan lakaran ini.Aku sempat selamatkan 2 dari lakaran tersebut untuk tatapan kita semua.
Sketsa kembali ke sekolah.Memang lucu tetapi mempunyai maksud yang sangat mendalam bagi mereka yang memahaminya.Setiap hari aku pasti tidak ketinggalan membaca lakarannya di Harian Metro dalam ruangan
"DIALOG IBUKOTA" dan "SALESMAN"

Ucapan tahniah & terima kasih buat Juragan dan Harian Metro kerana berjaya dalam usaha memartabatkan lakaran kartun tempatan.

No comments:

Pakej Jejak Sejarah di Tanjung Pinang Indonesia 2023

Assalamualaikum semua.. Seperti tahun-tahun sebelum ini.Ini adalah pakej pada harga terbaru ke Tanjung Pinang Indonesia pada tahun ini 2023....