Monday, January 2, 2012

Maratua Paradise & Qunci Resort yang menjanjikan

QUNCI VILLA - LOMBOK

Macamana? teruja tak tengok gambar-gambar kat atas nie?
Nama resort nie Qunci Villa di Lombok.Gambar ini adalah courtesy Mrs Jos yang mengirimkannya pada aku.Menurut Mrs Jos,resort nie memang low profile tapi penuh dengan 5star facilities.Ini lah Lombok salah satu destinasi terbaru untuk di jelajahi selepas Bali.
MARATUA PARADISE RESORT

Gambar ini di ambil waktu air pasang dan surut.Jernihnya air di sini sampai Penyu pun kita boleh nampak berenang dari bawah bilik resort.

Selepas Mrs Jos dan suaminya Mr Andre ke Lombok,mereka ke Maratua Paradise Resort yang terletak di perairan Kalimantan.Untuk ke sana mereka menaiki flight dari Singapura ke Balik Papan,kemudian menaiki domestic flight ke Berau.Dari Berau pula mereka menaiki 1.30min ferry ke Maratua Paradise Resort.Harus di beritahu bahawa resort ini adalah syurga bagi kaki pancing,kaki scuba dan pada mereka-mereka yang sukakan ketenangan.Resort ini mempunyai 18 Water Bungalow dengan pemandangan yang cantik.Bayangkan kalau anda dapat lihat penyu berenang di bawah bungalow anda? air lautnya memang cristal clear.Diving adalah untuk mereka-mereka yang berpengalaman sahaja sebab keadaan suhu di dalam laut.Menurut kata Mrs Jos lagi,penduduk-penduduk kampung di sekitar resort itu juga begitu peramah menyambut tetamu dan makanan yang di sediakan di resort adalah rata-rata Ikan (tiada daging)
Katanya lagi "It’s a very relaxing place, with the sound of the wind and the waves. No karaoke, no music. Great sunsets.You should try it Rio."
JOM PERGI HOLIDAY KE SANA.......

No comments:

Pakej Jejak Sejarah di Tanjung Pinang Indonesia 2023

Assalamualaikum semua.. Seperti tahun-tahun sebelum ini.Ini adalah pakej pada harga terbaru ke Tanjung Pinang Indonesia pada tahun ini 2023....