Friday, August 19, 2011

Ke Terminal3 Lapangan Terbang Changi

 Raya semakin hampir dan baru-baru ini aku berkesempatan ke Terminal 3 Lapangan Terbang Changi atas ajakkan seorang teman yang mahu menjemput kakaknya pulang dari Macau.Ponteng semalam lah Solat Terawih sebab selepas sahaja berbuka puasa,aku di jemput dengan kereta kawan baik aku ini untuk memasuki Singapura.Memang di akui Lapangan Terbang Changi adalah lapangan terbang yang terbaik di rantau Asia Tengara.Dengan pembukaan Terminal 3 yang baru ini,aku berkesempatan mejelajah dan melihat sendiri kehebatannya dengan mata kepala aku.

 

 Terminal ini di hubungkan dengan SkyTrain antara satu sama lain.Ada 3 terminal terletak di sini.Terminal 1 untuk penerbangan Antarabangsa,Terminal 2 penerbangan campuran & Terminal 3 khas untuk penerbangan Singapore Airlines sahaja.Selain itu ada terminal Bajet yang terletak lebih kurang 500 meter dari terminal 1.

 Tengok sahaja dekorasi-dekorasi di terminal 3 ini.sangat cantik dan menawan.Ia menjadikan terminal ini salah satu terminal paling sibuk di dunia.



No comments:

Pakej Jejak Sejarah di Tanjung Pinang Indonesia 2023

Assalamualaikum semua.. Seperti tahun-tahun sebelum ini.Ini adalah pakej pada harga terbaru ke Tanjung Pinang Indonesia pada tahun ini 2023....