Saturday, August 22, 2009

1 Ramadhan 1430Hijrah

Hari ini bermula lah puasa bagi seluruh umat Islam di Malaysia.Aku nie baru je selesai bersahur dgn abah.Makan nasi lauk asam pedas dan sayur kobis bunga yang abah masak kan untuk aku dan dia. Memang....sejak pemergian arwah mak,abah lah yang masak n jaga makan minum aku.Entah la sampai bila aku bole hidup abah.Tak sanggup kehilangan abah dalam hidup aku.Saat pagi yang hening nie,aku rindukan saat2 bahagia bersama arwah mak.
Apapun aku rasa aman tahun nie,sebab Mak dan adik tiri aku dah tak ada dalam hidup aku skrg..Dapat lah aku meyambut puasa bersama2 abah sahaja.Dan klu adik beradik aku datang,dapatla aku menghilangkan rasa rindu kt anak2 saudara aku.
Apa aku nak buat hari nie yea....? masuk nie,inilah tahun ke2 aku berpuasa tanpa bekerja pada hari Sabtu.Happy sangat.Kalau dulu,aku berkeja 5 & 1/2day.tapi sekarang,aku cuma bekerja 5hari seminggu.

Sempat jugak aku jemaah terawih semlm.(tapi 8rakaat je la) coz nak sambung gym lepas tu.Sampai gym dah dekat kul 10pm.buat workout ala kadar je.Maklumla dah nak puasa...siap sempat posing depan cermin lagi eh....

Selamat berpuasa semua !!!




1 comment:

xuhaily said...

hehe..bro selamat berpuasa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget