Saturday, August 22, 2009

1 Ramadhan 1430Hijrah

Hari ini bermula lah puasa bagi seluruh umat Islam di Malaysia.Aku nie baru je selesai bersahur dgn abah.Makan nasi lauk asam pedas dan sayur kobis bunga yang abah masak kan untuk aku dan dia. Memang....sejak pemergian arwah mak,abah lah yang masak n jaga makan minum aku.Entah la sampai bila aku bole hidup abah.Tak sanggup kehilangan abah dalam hidup aku.Saat pagi yang hening nie,aku rindukan saat2 bahagia bersama arwah mak.
Apapun aku rasa aman tahun nie,sebab Mak dan adik tiri aku dah tak ada dalam hidup aku skrg..Dapat lah aku meyambut puasa bersama2 abah sahaja.Dan klu adik beradik aku datang,dapatla aku menghilangkan rasa rindu kt anak2 saudara aku.
Apa aku nak buat hari nie yea....? masuk nie,inilah tahun ke2 aku berpuasa tanpa bekerja pada hari Sabtu.Happy sangat.Kalau dulu,aku berkeja 5 & 1/2day.tapi sekarang,aku cuma bekerja 5hari seminggu.

Sempat jugak aku jemaah terawih semlm.(tapi 8rakaat je la) coz nak sambung gym lepas tu.Sampai gym dah dekat kul 10pm.buat workout ala kadar je.Maklumla dah nak puasa...siap sempat posing depan cermin lagi eh....

Selamat berpuasa semua !!!




Tuesday, August 18, 2009

Ke UTM Konvo 2009

Tak sangka,akhirnya dapat juga aku melihat pesta Convocation UTM nie.Selalunya dengar kat radio,surat khabar n tv je...Penah dulu aku tanam impian utk ke pesta konvo seseorang.Tapi manusia tu telah menghancurkan hati aku dan juga menghancurkan semua harapan aku....Biarlah dia pergi dah tak kembali lagi....pergi selama2 jaduh dari hati aku.Tks Arif...kerana sudi menjemput abg ke pesta konvo kamu....rasa betul2 terharu bila org luar yang ajak aku utk hadiri pesta konvonya.

Aku amik cuti satu hari semata utk ke pesta konvo UTM tu.Bertolak jam 9pagi.Sampai je kat sana aku bertapak dari parking ke Dewan Konvo.Berpeluh2 jugak.Si Arif nie suruh aku pakai baju kemeja....punya la panas...huhu.

Sampai je dewan dah di tutup...so pada yang tak sempat,semuanya tunggu khemah yang telah di sediakan.Nasib baik ada TV.Sempat juga aku tgk si Arif bersalam dan amik Ijazah.Bangga juga aku dgn si Arif nie.Sesi Konvo tamat jam 12thari.Aku sempat bergambar dgn Arif dan kemudian meminta diri untuk beredar.Aku terus menuju ke Komplek Islam.Menunaikan janji aku untuk arwah mak.Mak...akhirnya dapat juga duit baki peninggalan jualan tanah arwah mak,aku Wakafkan kt Saham Wakaf Johor.Semuanya ber jumlah RM500.00.Harap ianya dapat di jugakan utk ke baikkan dan pahalanya untuk arwah mak.



Monday, August 10, 2009

Cari Jodoh - Wali Band Memang setap bila dengar....

ERMMM Setapppp bila dgr lagu nie seh...huhuhu...


Wali Band - Cari Jodoh (Super HD Video Clip)
http://www.msplinks.com/MDFodHRwOi8vd3d3LnlvdXR1YmUuY29tL3dhdGNoP3Y9NDRkQy1HakZNemM=









LIRIKNYA.....

Apa salahku apa salah ibuku
Hidupku dirundung pilu
Tak ada yang mau dan menginginkan aku
Tuk jadi pengobat pilu
Tuk jadi penawar rindu
Tuk jadi kekasih hatiku

*
Timur ke barat selatan ke utara
Tak juga aku berjumpa
Dari musim duren hingga musim rambutan
Tak kunjung aku dapatkan
Tak jua aku temukan
Oh tuhan inikah cobaan

**
Ibu-ibu bapak-bapak
Siapa yang punya anak
Bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku

***
Pengumuman-pengumuman
Siapa yang mau bantu
Tolong aku kasihani aku
Tolong carikan diriku kekasih hatiku
Siapa yang mau

Back to *, **, ***

Ibu bapak punya anak
Bilang-bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget