Sunday, July 5, 2009

Abah oh Abah

Entahlah,bila aku tgk muka abah nie aku naik kesian kat dia...tak tau la.
Sesejak nie rupanya dia bergaduh dgn mak tiri aku.Baru malam tadi aku gie makan dengan dia kat luar,dia ceritakan segalanya kat aku.
Kami makan di restaurant Thai,Sahabat.Actually dah lama dia pendam perasaan marah kat perangai2 anak2 mak de(panggilan maktiri aku nie aku) nie.Tiap kali kalau dia tegur sikit haaa mula la makde aku nie merajuk.Nk lari la apa la...
Kali nie bila abah sentuh sikit perangai anak2 mak de...haa mula la tua tak sadar diri tu nak angkat kaki,kemas2 baju n pindah.Hari Khamis last week dia dah mula angkut sikit2 baju dia dia kuar n letak kat umah sewa dia.Abah cakap dia dah malas nak pujuk2 lagi.Dia keluar abah tak halau,dia nak balik pun abah tak akan jemput.Haa bagus la...dah lama gak aku nak dgr ayat2 nie kelaur dlm mulut abah....
selama nie dia sayang sangat kat bini dia,sampai kan perangai anak2 bini dia pun abah tak leh nak sentuh...Susah aku nak cakap,Makde aku nie jenis org camana pun aku tak paham.Ada sekali tu anak lelaki dia balik umah bawak pompuan.dah tu bole pulak berdua2an dalam bilik...yg mak tiri aku nie leh diamkan je...abah lak dah macam terkunci mulut dia tak leh nak tegur.Tu anak lelaki,belum lagi anak2 pompuan dia....aku nie dah berkali2 bertekak dgn anak pompuan dia.perangai sekor2 mcm sekor2 kat utan tu.....

Aku tak tahu la,aku harap kali nie abah sedar la perangai buruk mak tiri aku tu...aku nie dah lama pendam perasaan aku.Aku ingatkan abah je,kalau tak ingatkan abah dah lama aku bergaduh besar-besaran dgn bini dia...
Entah la...aku harap semua yang aku dan dia lalui akan berakhir secepatnya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget