Tuesday, June 9, 2009

Kamu dalam dunia kamu sendiri.....

Pelik dan ajaib bila seseorang boleh memberitahu aku memberi salam ada pelbagai peringkat.Peringat yang paling bawah sekali adalah "SALAM SAMPAH" dan tak wajib di jawap malah apabila di rasakan ragu2 dgn salam itu,adalah lebih baik tak perlu dijawap.

Inilah antara penyakit orang yang menganggap dirinya terlalu tinggi darjatnya dan ilmunya sehinggakan salam yang sepatutnya "WAJIB" di jawap dikatakannya SAMPAH.
Kalau tak mau menjawap salam tu sudah la,nie siap bole mengeluarkan fatwa sendiri.

Mcm org cakap,kalau tak berupaya menjadi garam yang dapat menahan daging daripada busuk, janganlah kita menjadi langau yang membusukkan daging.

Tapi bila aku terfikir balik,aku tak heran pun dgn segala fatwa2 pelik yang dia kelaurkan sejak aku kenal dia.Kalau dia boleh samakan makanan yang ibu dia berikan padanya sama macam memberi makan pada binatang peliharaan,cuba kita tgk playback di bawah ini :



CHICKEN A LA CARTE - "TRUE STORY ABOUT HUNGER AND POVERTY BROUGHT BY GLO...
http://www.msplinks.com/MDFodHRwOi8vd3d3LnlvdXR1YmUuY29tL3dhdGNoP3Y9emVWbUNpU3RPd1U=









Kalau la mak bapak dia yang bagi dia makanan cam nie entah2 lagi teruk dia memaki hamun.Manusia yang lupa untuk bersyukur sebaliknya hanya pandai meminta dan menyalahkan org lain yang macam inilah hidup dalam dunia dia sendiri.
Memang org lain tak melalui apa kita lalui,tp pernah ker kita amik tau apa sebenarnya org lain lalui....?

Buat yang lain ada sesuatu untuk di renungan :
BILA ALLAH MEMAKBULKAN DOA MU,MAKA DIA MENYAYANGIMU,
BILA DIA LAMBAT MEMAKBULKAN DOAMU,MAKA DIA INGIN MENGUJIMU,
BILA DIA TIDAK MEMAKBULKAN DOAMU,MAKA DIA MERANCANG SESUATU YANG LEBIH BAIK UNTUKMU.OLEH ITU SELALULAH BERSANGKA BAIK PADA ALLAH DALAM APA JUA KEADAAN PUN KERANAKASIH SAYANG ALLAH ITU MELEBIHI KEMURKAANNYA...

So pada siapa yang tak pernah bersyukur,tak pernah berdoa,menganggap apa yang org lain buat semuanya salah serta menganggap dirinya cukup betul dan sudah cukup tinggi darjatnya dari org lain.....

YOU ON YOUR OWN WORLD....................

1 comment:

Anuar said...

Posting anda begitu menyayukan hati.You Tube itu merupakan filem pendek yang boleh memberi kesedaran yang mendalam tentang makna kesyukuran apabila melihat kekayaan Malaysia dan kemakmuran yang dinikmati rakyatnya.ALHAMDUDILLAH dan SYUKUR padaNYA atas segala nikmat yang ada.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget