Sunday, October 19, 2008

Lagu Indon Vs Lagu Melayu

Wah dah lama gak aku tak update blog aku kt sini.Bukan tak mau update,tapi tak ada masa.Aku baru je download 2lagu Indonesia yg aku rasa sangat indah melodi n liriknya.

Aku akui lagu Indon mmg terhebat sekrang.sampaikan penjual dvd cina pun leh hafal lirik lagu diaorang.Klu dulu zaman 80an n 90an lagu melayu menguasai nusantara,tp skrg taringnya dah tak menyengat.Apa dah jadi...? Buat karyawan Melayu,jgn buat kerja lepas batuk kt tangga.Tolonglah hasilkan lagu2 yang sedap di dengar dan bukan menudung jari kt mana2 pihak saja.

Buat UndergroundBand it time to wake up,jgn asik nak bergerak sendiri,kelak nanti lagu anda hanya di dengar oleh org melayu sahaja.Buat Aizat,tahniah!! lagu anda mmg menjanjikan.Buat radio Malaysia..tolong la jgn jadi bangang....jgn jadikan radio malaysia nie radio indon k.Mmg lagu indon hebat,tapi jgn la keluarkan lagu2 mereka hampir 90%.contohilah radio Melayu Singapura...lagu indon & Melayu diaorang balancekan yg penting diaorang lebihkan sedikit lagu melayu kt radio diaorang.

Buat karyawan dan pemusix Indon,tahniah buat anda kerana menghasilkan lagu2 yg menarik n memikat hati semua bangsa.

Antara Lagu terbaik dan terbaru mereka sekarang ialah :


HANYA INGIN KAU TAHU
Ku telah miliki
Rasa indahnya perihku
Rasa hancurnya harapku
Kau lepas cintaku

Rasakan abadi
Sekalipun kau mengerti
Sekalipun kau pahami
Ku pikir ku salah mengertimu
Oooo oh Aku hanya ingin kau tahu
Besarnya cintaku
Tingginya khayalku bersamamu
Tuk lalui waktu yang tersisa kini
Di setiap hariku
Di sisa akhir nafas hidupku
ow wooo wo wo wo
Walaupun semua
hanya ada dalam mimpiku
Hanya ada dalam anganku
Melewati hidup
Rasakan abadi
Sekalipun kau mengerti
Sekalipun kau pahami
Ku pikir ku salah mengertimu

Oooo oh Aku hanya ingin kau tahu
Besarnya cintaku
Tingginya khayalku bersamamu
Tuk lalui waktu yang tersisa kini
Di setiap hariku
Di sisa akhir nafas hidupku
Oooo oh Aku hanya ingin kau tahu
Besarnya cintaku
Tingginya khayalku bersamamu
Tuk lalui waktu yang tersisa kini
Di setiap hariku

No comments:

Pakej Jejak Sejarah di Tanjung Pinang Indonesia 2023

Assalamualaikum semua.. Seperti tahun-tahun sebelum ini.Ini adalah pakej pada harga terbaru ke Tanjung Pinang Indonesia pada tahun ini 2023....